توقف تولید تندر 90 و رنو ساندرو در دی ماه 1398

به گزارش خودرو برتر،  خبر توقف تولید تندر 90 و ساندرو توسط مدیر عامل رنو پارس امروز در حالی اعلام شده است که طبق قوانین تصویب شده تمامی خودروهای داخلی باید تا دو سال آینده 85 درصد استانداردهای روز را بر روی محصولات خود اجرایی کنند.

با استانداردهای جدید بسیاری از خطوط تولید خودروسازان داخلی باید به فکر تعویض یا بروز رسانی محصولات خود باشند که به نظر پروژه بروز رسانی بسیار پرخرج تر و مقرون به صرفه نیست.

توقف تولید تندر 90 چه دلایلی دارد ؟

در همین رابطه رامتین اسماعیلی مدیر عامل رنو پارس میگوید: ” برای رعایت کردن استانداردهای جدید این دو خودرو باید با پلت‌ فرم جدید و با رعایت استانداردهای اعلام شده توسط سازمان استاندارد تولید شوند. ضمن اینکه ems موتور گیربکس و سیستم برقی این دو خودرو نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی تندر ۹۰ و ساندرو اعمال کنیم.

مدیر عامل رنو پارس ضمن تایید خبر توقف تولید تندر 90 و رنو ساندرو در دی ماه 98 اعلام کرده است  که خودروهای جدیدی که به خط تولید افزوده خواهند شد به طور یقین دارای حداقل استاندارد 85 درصدی خواهند بود.

به هر حال باید دید که رنوپارس در آستانه لغو برجام موفق خواهد شد که محصول جدیدی به ایران بیاورد و یا اینکه مانند ادوار گذشته شاهد توقف فعالیت این کارخانه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.