کیا می خواهد با Niro تعریف انسان از خودرو را بازنویسی کند!

به گزارش خودروبرتر ، کیا میخواهد دیدگاه انسان ها در باره ماشین را با مدل مفهومی تمام الکتریکی Kia Niro را در نمایشگاه مصرف کنندگان لس آنجلس یا همان CES 2018  بازنویسی کند.

مشخصات فنی مدل کانسپت kia niro

شاسی بلند جمع و جور kia Niro دارای یک موتور الکتریکی 150 کیلوواتی با قدرت پیشرانه 201 اسب بخار با استفاده از یک باتری لیتیومی 64 کیلووات ساعتی است که ما اطمینان داریم که با استفاده از جدیدترین فناوری های این شرکت مربوط به خودروهای تمام الکتریکی توسعه یافته است که با یک بار شارژ قادر به طی مسافت 383 کیلومتر است.

در حالی که در نمای بیرونی خودرو بسیار زیبا است دارای تفاوت های کوچکی به عنوان یک خودرو الکتریکی است که از آن جمله می توان به حذف جلو پنجره اشاره کرد که به دلیل عدم استفاده از موتور بسیار طبیعی است و در داخل کابین نیز صفحات نمایشی تعاملی بسیار پیشرفته و فناوری بسیار منحصر به فرد ultra-slim lamp بکار گرفته شده است.

عدم بکار گیری جلو پنجره دست طراحان استودیو کیا در کره را بازتر گذاشته و بدین ترتیب یک پنل نمایشگر به جای جلوپنجره به کار گرفته شده است که پیام های کوتاه مانند سلام و احوال پرسی را به نمایش می گذارد.

به عنوان یک خودرو آینده ، یک صفحه نمایش دیجیتال در روبروی راننده قرار دارد که تنها با یک فرمان کنترل می شود که دارای حسگرهای ویژه ای است که به نوبه خود فرمان را زیباتر کرده و راننده می تواند تغییر قطعه موسیقی، کم یا بلندتر کردن صدا و کنترل هوای درون کابین را بر روی آن در دست گیرد.و در ضمن تمامی عناصر به کار گرفته شده دارای رنگ های بسیار ملایم نقره ای، خاکستری و برنزی هستند.

از آنجا که موتور غیرالکتریکی در خودرو حذف شده است دیگر نیازی به جلو پنجره احساس نمی‌شود. بنابراین طراحان کیا با حذف جلوپنجره بزرگترین تغییر ظاهری نیرو را رقم زده‌اند.  در مقابل طراحان نیرو یک پنل نمایشگر را به جای جلو پنجره به کارگرفته‌اند که پیام‌های کوتاه و متنوعی مانند سلام  و احوالپرسی را  به نمایش درمی‌آورد.

طیف وسیعی از فناوری دیجیتال در kia niro  به کار گرفته شده است که حتی اهرم تغییر دنده نیز به صورت دیجیتالی ارائه شده است  که البته هیچ کدام به پای فناوری  “هیومن ماشین” نخواهد رسید که به رانندگان اجازه می‌دهد از طریق چهره یا صدا به سامانه فناورانه خود متصل شوند.بدین ترتیب زمانی که این سیستم هوشمند  راننده را شناسایی کند تمامی تنظیمات خودرو به صورت خودکار به حالت استفاده راننده مذکوردر می‌آید.

به هر حال kia niro نخستین گام  از پروژه بلندپروازانه این شرکت است که تا سال 2025 حداقل 16 خودرو بسیار پیشرفته بر روی جاده ها دارای نشان کیا باشند می باشد.

 

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.