اندر احوالات افزایش 1100 درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی(طنز)

هدف از افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی برای خیلی‌ها جای سوال داره، ما هم برای این‌که جای سوال این خیلی‌ها خوب بشه، یک‌سری دلایل قانع‌کننده آوردیم که قطعا از دلایل مسئولان مربوطه قانع‌کننده‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود

حمایت از تولیدات داخلی در برابر افزایش تعرفه واردات

همواره بهترین و در دسترس‌ترین روش رقابت با محصولات خارجی و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، افزایش قیمت نمونه خارجی به جای افزایش کیفیت محصول داخلی بوده! توی بحث خودروهای هیبریدی هم همینه. حالا درسته که ما توانایی تولید موتور هیبریدی در داخل کشور نداریم و نهایت وسیله نقلیه‌ تولید داخلمون که می‌تونه با برق کار کنه، ماشین کنترلی‌ بچه‌هامونه (که اونم اصلش رو چین می‌زنه و این‌جا صرفا مونتاژ می‌شه) ولی به هرحال خدا رو چه دیدی، شایدم زد و یه نفرم رفت بازار به قصد خرید هیوندای هیبریدی بعد دید ‌ای باباااااااا قیمتش از ١۴٠ میلیون شده ٢٢٠ میلیون، بعدم به خودش گفت خب، چه کاری این همه پول بدم یه ماشین بگیرم آخه؟ خب، می‌رم به جاش ١٠ تا پراید ‌هاچبک lx می‌نویسم با رنگ‌بندی متنوع، هر روز ماشینمو با کفشم ست می‌کنم! کلاسم خیلی بیشتره!

کاهش تضاد طبقاتی در جامعه

خب، از عزراییل که پنهون نیست، از شما چه پنهون! پراید و ٢٠۶ و تیبا و ال نود و جی ال ایکس و امثالهم که در بهترین حالت خودروی هیبریقی محسوب میشن! این وسط قطعا لاکچری‌ها و قشر مرفهِ بی‌دردِ بی‌شخصیتِ بی‌نزاکتِ بی‌اخلاقِ بی‌همه‌چیز هستن که ماشین هیبریدی سوار میشن! همون‌طور که کسی که توی چشم دروازه‌بان لیزر می‌ندازه قطعا داخل ورزشگاهه، افزایش تعرفه واردات این خودروها هم قطعا موجب افزایش قیمت نهایی اونا می‌شه ولی این موضوع به بخش اعیونی‌نشین جامعه فشار میاره. اینا همونایی هستن که عوارض خروج از کشور رو هم باید براشون ۶ برابر کرد. حالا با همین فرمون دارن حرکت می‌کنن و فرمولِ «فشار به بالا، استراحت به پایین» جهان‌پهلوان «رابین‌هود» رو «تقریبا» در پیش گرفتن. این تقریبا رو به این دلیل گفتم که مرحوم رابین‌هود معروف بود به این‌که پول و ثروت رو از اغنیا می‌گرفت می‌داد به ضعفا، ولی خب دوستان فعلا تا همون مرحله از اغنیا گرفتنش رو بلدند! یعنی خوب می‌گیرند اما خب، خبر خاصی از دادنه نیست!

افزایش سجایای اخلاقی در پایتخت

یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی این روزهای تهران، غرق شدن مردم در کار و روزمرگی‌های مالیه! اصلا متاسفانه دنبال اینن که یه لقمه نونی به کف بیارن و به غفلت بخورن! توی این شرایط و در روزگاری ‌سال سقوط، ‌سال فرار، ‌سال گریز و انتظاره؛ رو آوردن مردم به خودروهای هیبریدی که مصرف سوخت خیلی خیلی پایینی دارن فقط و فقط باعث کاهش آلودگی هوا می‌شه! اون‌ موقع همون تعداد محدودی هم که برای اومدن «باد» و رفتن آلاینده‌ها توسط اون، راهکار رئیس محترم سازمان محیط زیست، آقای کلانتری رو سرلوحه قرار داده بودن و برمی‌گردن سراغ عالم مادیات و دغدغه‌شون می‌شه هم یه لقمه نون!

منبع: شهرونگ

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.