تانک رضوانی شاسی بلند زره پوش شهری با قدرت پیشرانه 500 اسب بخار

رضوانی موتور رو کم و بیش با ابرخودروهای عجیب و غریب و البته با تیراژ بسیار محدود به خاطر داریم که توسط یک هموطن ایرانی به نام فریس رضوانی بنا نهاده شده است و حالا این شرکت اولین خودرو شاسی بلند آفرود خود با نام رضوانی تانک را رونمایی کرده است.

به گزارش خودروبرتر، این شرکت که فعالیت خود را با ساخت سوپر اسپرت Beast  شروع کرده بود توسط طراح همین محصول با نام سمیر سادیخف از اولین شاسی بلند خود با نام عجیب و غریب Tank رونمایی کرد.

ظاهر این تانک همانند اسم آن عجیب و غریب و منحصر به فرد است که به خوبی نشان دهنده آماده بودن خودرو برای چالش با قدرهای کلاس شاسی بلند آفرود همچون تویوتا لندکروز، مرسدس کلاس G است  که به نظر می رسد به راحتی این معدود رقیبان را نیز از میدان به درخواهد کرد.

این شاسی بلند همانند اسم خود دارای ظاهری تانک مانند است که در طراحی خود از خطوط زاویه دار فراوانی بهره گرفته است و پنجره های آن شبیه وسایل نظامی بوده و با چرخ های پهن خود بهترین کشش را برای 5 سرنشین خود رقم خواهد زد و در ضمن درب ها نیز به سبک درب های موسوم به خودکشی طراحی شده است.

تانک رضوانی در سینه خود به صورت استاندارد از یک موتور 3.6 لیتری فیات کرایسلر نهفته است که قدرت پیشرانه 285 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن بر متر را به چرخ ها ارسال می کند..

در ضمن در نسخه قدرتمندتر شاهد یک موتور 6.4 لیتری 8 سیلندر با قدرت پیشرانه 500 اسب بخار و گشتاور 583 نیتن بر متر هستیم.

پکیج معروف به اکستریم نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که مزایایی همچون لاستیک های ضخیم تر به همراه سیستم جدید و منحصر به فرد مدیریت اکسل های خودرو به همراه ترمزهای بسیار قدرتمند برمبو مجهز خواهد شد.

پکیج هیچان انگیز دیگری با نام آفرود ارتفاع خودرو را افزایش داده و با کمک تایرهای بهبود یافته ، کمک فنرها را نیز تا حد بسیار زیادی برای رضوانی تانک مطلوب تر خواهد کرد.

خریدارانی که دوست دارند تا حال و هوای نظامی بیشتری را برای خودرو خود داشته باشند می توانند به صورت سفارشی از دوربین دید در شب برای حرکت در جاده های تاریک بهره گیرند و در ضمن می توانند در بدنه محصول خود پنل های ضخیم و بسیار مقاوم  کولار به همراه شیشه های ضد گلوله و لاستیک های پنچر رو به همراه باک ضد اشتعال و انفجار باشند.

در داخل کابین بر خلاف ظاهر خشن بیرون شاهد صندلی های لوکس با سیستم پخش صوتی و چرم های آلکانترا هستیم که آنها هم قابل سفارشی سازی هستند.و یک صفحه نمایش 6.7 اینچی تمام لمسی نیز در داشبورد خودرو به همراه HUD منحصر به فرد جاخوش کرده است.

نباید با خود فکر کنید که این شاسی بلند فقط برای محیط های نظامی و مناطق صعب العبور قابل استفاده خواهد بود زیرا فریس رضوانی اعلام کرده است که این خودرو به راحتی برای استفاده در خیابان و جاده های معمولی نیز با سیستم تعلیق بسیار قابل انعطاف و تطبیق پذیر خود قابل استفاده خواهد بود.

به طور یقین باید منتظر نسخه جدید سری فیلم سریع و خشن (FAST & Furios) بشینیم تا یک نسخه از این خودرو را در زیر پای کریس راک ببینیم.

قیمت پایه تانک رضوانی 178.500 دلار است که با بهره گیری از تمامی آپشن ها و.. قیمت آن تا 305 هزار دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علاقمندان تانک رضوانی می توانند با پیش پرداخت 100 هزار دلاری که قابل بازپس گیری است خود را پیش خرید کنند که البته طبق اعلام رضوانی پایان سال جاری میلادی اولین محصولات تحویل خریداران خواهد شد..

در پایان شما را به تماشای یک ویدئو تیرز این تانک خیابانی دعوت میکنیم.

 

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.