هنسی ونوم F5 بوگاتی شیرون را از تخت پادشاهی به زیر کشید!

دنیای خودروسازان دارای معدود سازندگان ابرخودرروهایی است که هر چند سال یکبار یک محصول خاص و خارق العاده را به بازار عرضه می کنند تا سایر خودروسازان در تلاش برای رساندن خود به رکوردهای آنان باشند که در این میان می توان به دو شرکت فرانسوی بوگاتی و البته آمریکایی هنسی اشاره کرد.

به گزارش خودروبرتر ، شرکت هنسی البته در ابتدا با کارکرد مهندسی در دهه 1990 و در شهر تگزاس توسط جان هنسی بنیان گذاشته شد و اولین محصول خود را که با استقابل فراوانی روبرو شد و سبب شهرت برای این کارخانه کوچک بود ارتقاء دوج وایپر آمریکایی بود.

این شرکت آمریکایی در دنیای ابر خودروها تنها بوگاتی را رقیب خود می داند و از همین روز و از سال 2007 به دنبال شکست دادن محصولات این کارخانه فرانسوی در رکورد سرعت بوده است.

در همین راستا اولین محصول این شرکت با نام تجاری Hennessey Venom GT با موتور 8 سیلندر 7 لیتری با سیستم توربو دوگانه و قدرت پیشرانه 1200 اسب بخاری به بازار عرضه شد که بعدها با بروز رسانی به 1451 اسب بخار افزایش پیدا کرد.

این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در 2.7 ثانیه بوده و رکورد گینس را با زمان 13.61 ثانیه برای حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت در اختیار خود دارد.

ونوم جی تی بر اساس پلتفرم لوتوس اگزیج ساخته شده است ولی به نظر می رسد جان هنسی برای شکست دادن شیرون از صفر شروع کرده است.

مدل جدید این شرکت با نام Venom F5 که شاید برای برخی عجیب و غریب باشد ولی وقتی بدانید که F5  به طوفان های مخرب آمریکایی گفته می شود که سرعتی برابر با 420 تا 512 کیلومتر در ساعت  در مقیاس فوجیتا با خود دارند شاید دیگر چندان برای شکست دادن شیرون عجیب و غریب نباشد.

استراتژی هنسی حرکت آرام و آهسته و پیوسته است و به خوبی می داند که گینس برای ثبت رکورد سرعت قوانین سفت و سختی دارد منجمله اینکه حتما خودرو باید دارای تیراژ حداقل 30 عددی باشد و در ضمن وقتی رکورد سرعت شکسته شد باید بتواند در مدت زمان یکساعت برگشتی دوباره داشته و همان رکورد سرعت را بر جای گذارد.

حالا کم کم باید به مقایسه این خودرو با بوگاتی شیرون بپردازیم هر چند هنوز مشخصات سیستم پیشرانه این خودرو به صورت رسمی منتشر نشده است ولی به هر حال بر اساس تیزرهای منتشر شده می تواند حدس زد که حداکثر سرعت 510 کیلومتر در ساعت در ذهن مهندسان هنسی برای طوفان آمریکایی نشسته است.

از لحاظ وزنی این خودرو دارای 500 کیلوگرم وزن کمتر از شیرون خواهد بود که با قرار گرفتن موتور در وسط و سیستم چرخ محرک عقب یک سیستم رویایی را برای خود رقم زده است.

وزن این خودرو در حدود 1300 کیلوگرم خواهد بود که با پیشرانه 1400 اسب بخاری توزین وزن رویایی 1 به 1 را برای این ابرخودرو جدید رقم زده است که این قدرت رویایی از یک موتور توربودوگانه 8 سیلندر حاصل خواهد شد.

شاسی اختصاصی این خودرو بر خلاف مدل GT این مدل را برای رسیدن به سرعت 510 کیلومتر در ساعت یاری خواهد رساند که از یک فیبر کربن جدید به همراه پکیج های اختصاصی آئرودینامیکی با یک تیم اختصاصی در تگزاس طراحی شده است که البته این بار عاشقان سیستم گیربکس دستی یک جعبه دنده 6 سرعته را در مقابل خود خواهند دید.

به هر حال تمامی این آمار و ارقام در تست های آزمایشی بوده و باید تا پایان سال جاری میلادی منتظر بمانیم تا نسخه تولید نهایی این محصول با برچسب قیمت حداقل 1.3 میلیون دلاری به صورت رسمی رونمایی شود تا ببینیم سرانجام بوگاتی شیرون را از تخت پادشاهی به زیر خواهد کشید یا خیر.

در پایان شما را به تماشای جدیدترین تیزر ویدئویی منتشر شده از ابر خودرو Hennessey Venom F5 منتشر شده از سوی شرکت آمریکایی دعوت میکنیم که به نوعی داستان روند ساخت این مدل منحصر به فرد و رویایی است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.