برترین آفرود های نظامی در طول تاریخ + تصاویر

همان طور که می دانید خودرو های نظامی نه تنها از نظر طراحی ظاهری، بلکه از دید امکانات و تجهیزات نیز تفاوت های مهمی با خودرو های معمولی دارند. همین تفاوت ها موجب شده تا بتوان از آن ها برای مقاصد نظامی و همچنین در عملیات های دشوار همانند یک آفرود همه فن حریف بهره برد.

به گزارش خودروبرتر ، با وجود مزایای متعددی که این دسته خودرو ها برای نیرو های نظامی به همراه دارند، رانندگی با اغلب آن ها در جاده مشکلات خاص خود را خواهد داشت. در ادامه 10 مورد از مناسب ترین خودرو های نظامی در رانندگی مسیر های جاده ای (برون شهری) را معرفی خواهیم کرد.

یونیماگ

یونیماگ به یکی از انواع کامیون های چند منظوره و کوچک که دارای سامانه چهار چرخ متحرک هستند اطلاق می شود و از جمله محصولات تولید شده در کمپانی مرسدس بنز آلمان است. اگر یک خودروی نظامی وجود داشته باشد که بتوان با آن تمام مسیر های ناهموار را به سلامت طی کرد و تعمیر و نگهداری آن نیز به راحتی میسر باشد، قطعا یونیماگ خواهد بود. برای سه سال پیاپی این خودرو به عنوان بهترین خودرو نظامی جاده ای (مسیر های خارج شهر) توسط نشریه معتبر آف رود انتخاب شده است. یونیماگ چنین افتخار بزرگی را مدیون شاسی بلند و انعطاف پذیر خود خواهد بود.

پاور واگن

مورد بعدی یکی از خودرو های نظامی مشهور تولید شده در شرکت خودروسازی آمریکایی “داج” است. اگرچه ممکن است تصور کنید پاور واگن از نظر طراحی و تکنولوژی به پای یونیماگ نمی رسد، اما رانندگی آف رود با آن نیز لذت خاص خود را خواهد داشت. از طرفی طراحی مناسب پاور واگن مطابق با استاندارد های مورد نیاز یک خودروی نظامی معمولی، آن را برای استفاده توسط بسیاری از نیرو های نظامی مساعد ساخته است. البته ساخت این خودرو در کمپانی معروف داج، خود تضمینی ارزشمند بر ویژگی های مثبت پاور واگن خواهد بود.

تاترا تی 813

تعداد کمی خودروی نظامی در سراسر دنیا وجود دارد که توان رقابت با قابلیت آف رود تاترا تی 813 را داشته باشد. این خودرو بین سال های 1959 تا 1982 تولید و شمار زیادی از آن نیز به آلمان، هند و رومانی صادر شد. لازم به ذکر است تاترا تی 813 در کارخانه ای به نام “تاترا” در جمهوری چک طراحی و ساخته شده است.

راین متال Transportpanzer

این لیست بدون حضور خودروی نظامی آلمانی راین متال Transportpanzer، هیچ گاه کامل نخواهد بود. خودروی نظامی مذکور می تواند با سرعت 66 مایل در ساعت در جاده های ناهموار عریض بدون هیچ گونه مشکلی حرکت کند. Transportpanzer در اصل توسط شرکت خودروسازی آلمانی دایملر- بنز تولید می شد اما چندی بعد ادامه روند توسعه و ساخت آن به شرکت آلمانی دیگری تحت عنوان راین متال که در زمینه تجهیزات نظامی و دفاعی فعالیت دارد، انتقال یافت.

ولوو TP21 Sugga

پنجمین خودروی نظامی ولوو TP21 Sugga نام داشته و توسط شرکت خودروسازی سوئدی “ولوو” تولید شده است. اما آنچه در مورد این خودرو جالب به نظر می رسد، شکل ظاهری آن است. اگر نگاهی به TP21 Sugga داشته باشید، بیشتر شبیه یک جسم در حال تجزیه خواهد بود تا یک خودروی نظامی آف رود! با وجود آن که هم اکنون تعداد کمی از این خودرو در سراسر دنیا وجود دارد، اما در زمان خود یکی از بهترین خودرو های نظامی با قابلیت پیمودن مسیر های ناهموار به شمار می رفته است.

NSU Kettenkrad

تاکنون موتورسیکلت های نظامی بسیاری تولید شده اند که هر کدام از امکانات و قابلیت های مختلفی برخوردار بوده و هستند. اما این مورد که تلفیقی از یک موتورسیکلت و سیستم حرکتی یک تانک است، جز عجیب و غریب ترین خودرو های نظامی ساخته شده به شمار می رود. NSU Kettenkrad که از سال 1941 تا 1945 خدمت رسانی کرده است، در ابتدا حیات خود را به عنوان یک خودروی سبک برای حمل و نقل نیرو های نظامی آغاز کرد. از نظر رانندگی آف رود نیز به منظور تامین ایمنی سرنشینان، سرعت خودرو نباید در حداکثر میزان آن باشد.

Canadian Military Bombardier Iltis

این خودرو های نظامی که از توان بسیار مناسبی برای پیمودن مسیر های برون شهری پر پیچ و خم برخوردار هستند، از نظر ظاهری شباهت زیادی به جیپ های کانادایی داشته اما در واقع مجهز به موتور های دیزلی فولکس واگن (شرکت خودروسازی آلمانی) شده اند.

Oshkosh HEMTT

این خودروی نظامی سنگین مجهز به سامانه هشت چرخ متحرک، در واقع کامیونی تاکتیکی محسوب می شود که در اختیار نیرو های نظامی مختلفی در سراسر دنیا از جمله ارتش آمریکا قرار دارد. جالب است بدانید این خودرو در عین حال که وزن بالایی دارد، مسیر های ناهموار را به خوبی طی کرده و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است!

دایملر فرت

این بار به سراغ یکی از خودرو های نظامی ساخت بریتانیا خواهیم رفت که بیشتر برای شرکت در عملیات های شناسایی طراحی شده است. اگرچه خود این خودرو با توجه به شکل ظاهری آن به راحتی شناسایی می شود، اما هم در مسیر های برون شهری و هم در جاده های داخل شهر به راحتی می تواند تردد کند! حتی می توان آن را کنار خیابان پارک کرد.

Chenowth

آخرین خودروی نظامی در این لیست، Chenowth نام داشته و جز خودرو های نظامی سبک طبقه بندی می شود. این خودروی آمریکایی که قابلیت تجهیز به جنگ افزار های مختلف را نیز دارد، در نبرد های متعددی حضور یافته و رانندگی آف رود با آن به سهولت امکان پذیر خواهد بود. در مقابل در مسیر های درون شهری چندان مناسب نبوده و کنترل آن مقداری دشوار می شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.