فورد 100 سالگی تولید نخستین پیکاپ را جشن گرفت + تصاویر

فورد برترین خودروساز آمریکایی به تازگی جشن 100 سالگی ساخت تخصصی ترین کلاس خود یعنی پیکاپ را جشن گرفته است و از همین روی نیز اولین پیکاپ ساخته شده خود با نام TT را به نمایش درآورد.

به گزارش خودروبرتر داستان ساخت این پیکاپ اولیه به 9 سال پس از ساخت اولین خودروی فورد یعنی مدل T بازمی‌گردد. احتمالا در آن زمان بسیاری از مشتریان از هنری فورد خواستند تا فضای بیشتری را در پشت خودرو برایشان ایجاد کنند. آنها احتمالا سازه‌‌ای نیاز داشتند که بیشتر ابزار کار آنها بوده تا بتوانند وسایل و محموله‌های بیشتری را با آن حمل کنند.

هنری فورد در 27 جولای سال 1917 از مدل پیکاپ TT خود رونمایی کرد که از کابین و موتور T بهره می‌برد. با این وجود خودرو از فریم و قاب‌های تقویت شده‌ای بهره برد تا بتواند محموله‌ای حدود یک تن را حمل کند. قیمت این پیک آپ در سال 1917 حدود 600 دلار بود. این خودرو با توجه به معیارهای امروزی حدود 11 هزار دلار برآورد می‌شود.

فورد در آن سال 209 دستگاه از این خودرو را فروخت. اگر به این مدل کابین دار با فضای بار تخت فورد، به دیده حقارت می‌نگرید، به یاد بیاورید که مدل‌های رپتور زیبا و امروزی فورد مدیون این خودرو هستند.

تا سال 1941، فورد بیش از 4 میلیون پیکاپ‌تراک فروخت. مقوله جنگ در آن سال‌ها باعث تغییر در مقوله تولید و ایجاد نتایج شگفت‌انگیز شد. ساخت شاسی‌های تقویت شده و مستحکم و قابلیت محرک چهار چرخ روی خودروهای نظامی تحولی شدید ایجاد کرد. در سال 1947 فورد تلاش کرد تا از تجربه‌های خودروهای نظامی روی پیکاپ‌های شخصی و تجاری نیز استفاده کند تا اسب‌های کاری بهتری را به مشتریان ارائه دهد.

44 سال بعد از معرفی مدل TT، فورد چهارمین نسل از مدل سری F را به نمایش درآورد. این کمپانی با معرفی سامانه تعلیق دوقلوی جلو در سال 1967، انقلابی را در ساخت پیکاپ‌ها شکل داد و اوبلین سوپرکپ فوق العاده خود را در سال 1974 روانه بازار کرد. خودرویی که صندلی‌های راحت‌تری داشت و به عنوان یک وسیله نقلیه دو منظوره مورد استفاده قرار گرفت.

اما حرکت روبه جلوی فورد پایان نیافت. کمپانی فورد از خود با سازه‌های محکم، استفاده از تجربیات خودروهای نظامی، آلیاژهای آلومینیومی در سال 2015 مدل F150 را ارائه کرد که از یک موتور V6 اکوبوست بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.