گارانتی بدون چون و چرای 15 ساله فراری برای محصولات خود

به طور یقین همگی به خوبی می دانیم که هزینه تعمیر ابر خودروها تا چه حد وحشتناک و سرسام آور است. بنابرین شرکت فراری سعی دارد تا این هزینه‌ها را کاهش داده و یا به طور کامل حذف کند.

به گزارش خودروبرتر ، یکی از آخرین گام‌های برداشته شده توسط این شرکت در راستای کاهش هزینه‌ها، طراحی برنامه گارانتی 15 ساله‌ای به نام New Power است که قطعات مکانیکی اصلی خودروهای تولیدی این شرکت نظیر موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، سیستم انتقال قدرت، فرمان و بسیاری دیگر از اجزای داخلی مهم را تا 15 سال گارانتی می‌کند.

مهم‌ترین نکته در رابطه با این گارانتی، قابلیت انتقال آن به مالک بعدی است. ضمنا این طرح شامل فراری‌های دیگری نیز خواهد شد که پیش از این تولید شده‌اند. هرچند که این امر دارای شرایطی است و تضمینی وجود ندارد که این گارانتی، شامل حال یکایک آن‌ها شود. با این وجود می‌توان گفت که این بهترین گارانتی در میان تولیدکنندگان ممتاز خودرو در سراسر جهان است.

همچنین باید خاطر نشان کرد که این گارانتی، شامل گارانتی 4 ساله تعویض قطعات برای خودروهای جدید فراری و نیز گارانتی 7 ساله تعمیر رایگان می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک سال گارانتی مازادی را نیز خریداری نمایند که از آغاز سال ششم و به همراه گارانتیِ New Power تمدید شده آنها، در دسترس خواهد بود.

به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت که اگر شما استطاعت هزینه کردن 100 هزار دلار را برای خرید یک خودرو را داشته باشید، پس طبیعتا می‌توانید کمی هم برای تعمیر و نگهداری از آن هزینه کنید. هرچند که تعمیر و نگهداری در فرهنگ ایتالیایی دارای معنی کاملا متفاوتی با سایر نقاط جهان است. بنابراین مواجهه با هزینه‌هایی که به اندازه خرید یک ماشین دست دوم تمیز یا حتی یک ماشین جمع و جور جدید است، چیز عجیبی در برنامه‌ منظم سرویس و تعمیر خودروهای  فراری نیست.

علیرغم تمامی این مسائل، در نظر گرفتن یکی گارانتی کامل توسط این شرکت صاحب نام، تا حدودی فرمالیته به نظر می‌رسد؛ چراکه تمامی خریداران، مبلغی را در همان ابتدا بابت آن پرداخت می‌کنند. ولی در هر صورت، خرابی چنین خودرویی ممکن است چنان هزینه‌ای روی دست صاحبانش بگذارد که احتمالا به اندازه قیمت یک مدل صفر کیلومتر شود! بنابرین پرداخت چند هزار دلار بیشتر برای خرید یک گارانتی کامل فراری، چندان هم غیر منطقی نیست!

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.