اینتل با خرید Mobileeye به صورت رسمی وارد کسب و کار ماشین خودران شد

اینتل به صوت رسمی اعلام کرد که شرکت Mobileeye  را خریداری کرده است که یک شرکت پیشرو در صنعت فناوری های خودرو خودران با قیمتی در حدود 20 میلیارد دلار است.

در حالی که هر کسی تاکنون از لپ تاب یا دسکتاب های کامپیوتری بهره گرفته است به طور یقین نام اینتل را شنیده است به طور یقین انتظار ندارد که این شرکت با برند Mobileye که یک شرکت شناخته شده در فناوری و صنعت خودرو است سر و کاری داشته باشد.

شرکت مذکور با استفاده از تراشه های EyeQ دارای فناوری هایی همچون هشدار خروج از خط، نگه داشتن در خط ، هشدار برخورد از جلو ، تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نشانه های ترافیک و سیستم های کنترل نور بالا اتوماتیک بهره گرفت که در حال حاضر توسط بسیاری از خودروسازان از جمله بی.ام.و، جنرال موتورز، هیوندای، کیا و ولوو مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت مذکور در سال 1999 تاسیس شد که متخصص در سیستم پردازش و بینایی خودرو و ادغام اطلاعات با سنسورهای دیگر همچون رادار است و البته ادعا کرده است که برای اولین بار موفق شده است یک دوربین رادار فیوژنی با هماهنگی کامل با سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک ، تشخیص عابر پیاده ، تشخیص نورهای ترافیکی و تشخیص حیوانات را توسعه و تولید کند.

انتظار میرود تا پایان سال 2017 تمامی موارد مربوط به این نقل و انتقال صورت قطعی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.