بوگاتی شیرون هایپرخودرو 2 میلیون یورویی چگونه ساخته می شود؟

بوگاتی شیرون تقربیا یک سال پس از نمایش عمومی در نمایشگاه خودرو ژنو آماده تحویل به مشتریان است تا دیگر این ابر خودرو را در خیابان ها به صورت عمومی تماشا کنییم.

مشتریان اولین سری را در ماه آینده دریافت خواهند کرد که انتظار می رود در حدود 70 نسخه در به اصطلاح آتلیه این شرکت ساخته شده است که به صورت کلی در حدود 14 درصد از 500 نمونه ساخته شده خواهد بود.

 

به گزارش خودروبرتر، این خودروساز فرانسوی متعلق به فولکس واگن، اعلام کرده است که ساخت یک نسخه از شیرون بین شش تا 9 ماه طول میکشد.

این هیولای 2 میلیون یورویی سوپراسپرت دارای قدرت پیشرانه 1479 اسب بخاری بوده و شتاب صفر تا صد در کمتر از 2.5 ثانیه دارد و با حداکثر سرعت بالای 430 کیلومتر در ساعت توسط 20 پرسنل و کارمند با دست و با بیش از 1800 قطعه مونتاژ می شود.

بوگاتی ادعا کرده است که تغییرات گسترده ای برای تولید این خودرو در کارخانه ایجاده شده است زیرا این خودرو دارای عملکرد بالاتر از ویرون بوده و فرایند تولید آن نیز بسیار پیچیده است.

آتلیه بوگاتی

شیرون در آتلیه بوگاتی در دفتر مرکزی این شرکت در Molsheim ساخته می شود که از قدیم پایه های این شرکت بوده و در سال 1909 ساخته شده است.

آتلیه بوگاتی نیز در سال 2006 توسعه یافته است که مانند یک بیضی بسیار مدرن است و آرم بوگاتی بر روی آن خودنمایی میکند.

آتلیه یک فضای 1000 متر مربعی است که دارای پوشش کامل اپوکسی است تا از هر گونه اتلاف الکترواستاتیک جلوگیری کند.

تنها ابزار الکترونیکی موجود در سیستم مونتاژ شاسی های این خودرو با فناوری EC nutrunner است.

این سیستم برای هر قطعه که به کامپیوتر متصل است یک جریان اطلاعاتی درست کرده و کارگر مونتاژ کار وقتی قطعه را در جای درست و به صورت صحیح نصب نمود اجازه ادامه روند نصب را می دهد.

بیش از 1800 قطعه در شیرون بکار گرفته شده است که برای حداقل 1068 مورد آن سند و مدرک مورد مطالعه و چک کردن قرار میگیرد.

شاسی های خودرو به بدنه و جلو و عقب پیوند میخورند که 3 کارمند مدت زمانی در حدود یک هفته را برای این کار صرف میکنند.

بوگاتی دارای قدرتمندترین دینامومتر در جهان است زیرا این برند مجبور به سرمایه گذاری گسترده برای آماده سازی خط تولید شیرون شد که از ان جمله یک کابل برق بزرگتر مورد نیاز بود زیرا فناوری قدیمی تنها میتوانست 1479 اسب بخار و 1179 پوند بر فوت نیروی گشتاور را تامین کند که برای شیرون مناسب نبود.

واحد جدید میتواند در حدود 1200A  برق را در طول عملیات تامین کند که حتی توانایی تغذیه شبکه های محلی Molsheim را نیز دارد.

در طول آزمون آب نیز بوگاتی شیرون در معرض بادهای موسمی بارانی شدید به مدت 30 دقیقه قرار میگیرد تا اطمینان از عدم نشتی آب به داخل خودرو وجود داشته باشد.

بعد از نصب تجهیزات داخلی خودرو که معمولا توسط دو نفر و در طی 3 روز انجام میپذیرد نوبت به آزمایش جاده ای خودرو می شود که در یکئ پوشش فویل شفاف بسیار قوی در حدود 305 کیلومتر در سرعت های مختلف رانده می شود که از آن جمله حرکت با حداکثر سرعت 250 کیلومتر در باند فرودگاه است.

و سرانجام در تونل نور بوگاتی شیرون شش ساعت مورد بررسی قرار میگیرد تا خودرو کوچکترین مشکل و .. نداشته باشد تا امضای کنترل نهایی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.