گران ترین مک لارن جهان با چرخ هایی از جنس طلا!

ابرخودروها را ما همیشه عجیب و غریب و با مشخصات فنی منحصر به فرد در ذهن خود داریم ولی حالا مک لارن با ارائه یک نمونه جالب از ابرخودرو خود کمی تعاریف را نیز جابجا کرده است.

خودروساز بریتانیایی از یک نمونه سفارش منحصر به فرد و بسیار گران قیمت خود رونمایی کرده است تا یک مک لارن ۶۷۵LT تا کنون لقب گرانترین خودروی این برند را از آن خود کرده است.

این خودرو از انواع اسپایدر و یکی از ۲۵ دستگاه تولیدی سری کربن است. این خودرو همچنین یکی از سه مدل کربنی با این رنگ و طراحی است که باعث پدیدار شدن موج های کربنی می‌شود.

رنگ آبی ویژه در این خودرو باعث ایجاد موج‌ها روی زوایای خاص خواهد شد. رده‌های خاکستری در این خودرو با مرزهای طلایی از هم جدا شده‌اند. اما شاید عجیب‌ترین المان طراحی این خودرو چرخ‌ها باشند. این بخش برای یک خودرو کمی غیرمعمولی محسوب می‌شود. وزن چرخ ها در این خودرو از طلا نشأت می‌گیرد.

محفظه موتور در این خودرو نیز با طلا عایق‌کاری شده است که در این زمینه شاد یادآور برخی از نمونه‌های افشانه‌ای مک لارن f1 باشد. در یک اتفاق بسیار نادر یک نشان الکتروفورم از جنس نقره در دماغه خودرو با ضخامت ۱ میلی‌متر در پوشش خودرو به کار رفته است.

در مجموع بیش از ۱۰۰ ساعت کار روی این مک‌لارن ویژه به کار رفته است و هدف از ایجاد این طراحی و تنظیمات وِیژه خاص‌تر شدن آن بین ابرخودروهاست. این مک‌لارن ۶۷۵LT با این شرایط حدود ۸۲۰ هزار دلار یا چیزی حدود ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان (با توجه به قیمت تقریبی روز دلار) ارزش دارد. این قیمت تقریبا دو برابر قیمت رسمی یک مک‌لارن ۶۷۵LT جدید کوپه در آمریکاست.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.