رونمایی از ابرخودرو 1000 اسب بخاری Mercedes-AMG در شهریور 96

در نمایشگاه خودرو پاریس 2016، شرکت مشترک Mercedes-AMG به‌صورت رسمی اعلام کردند که در حال کار بر روی یک ابرخودرو تحت کد رمز Project One با استفاده از سیستم پیشرانه فرمول یک Mercedes-AMG هستند که توانست به مقام قهرمانی رقابت‌های جهان دست پیدا کند.

البته این شرکت هیچ‌گونه جزئیات دیگری از این پروژه اعلام نکرد تا اینکه به‌تازگی به‌صورت رسمی اعلام گرده است که در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودرو 2017 Frankfurt Motor Show و در گرامیداشت 50 سالگی تولد برند AMG از این ابرخودرو رونمایی خواهد شد که در سال 2018 نیز در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

البته چندی پیش آستون مارتین و گروه Red Bull Racing هایپر خودرو AM-RB 001 را معرفی نمودند که دیگر درک حرکت مرسدس برای عقب نماندن از بازار هایپرخودروها را توجیه می‌کند.

البته با کنار گذاشتن چالش داشتن قدرت پیشرانه 1000 اسب بخاری، استفاده از موتور فرمول یک‌دریک خودرو خیابانی مهم‌ترین مشکل برای مهندسین آلمانی برای دور موتور بسیار بالای خودرو قهرمان جهان است که ممکن است همانند محصول مشترک آستون مارتین و رد بول پروژه وان مرسدس نیز دارای دور موتور حداقل 1000 باشد.

خودرو فرمول وان مرسدس بنز دارای یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ V6 است که دو ژنراتور و یک باتری لیتیوم یون آن را همراهی می‌کنند که یکی از ژنراتورها با ذخیره نیروی ترمز نیروی بیشتری برای موتور فراهم می‌کند.

برخلاف مدل فرمول وان، Project One نیز دارای سیستم الکتریکی با دو موتور در چرخ‌های جلو است که با یک‌بار شارژ امکان طی مسافتی در حدود 30 کیلومتر را امکان‌پذیر می‌کند.

تنها یک تصویر از این خودرو منتشرشده است که دارای شمار محدود 300 عددی بوده و مدیرعامل مرسدس وعده داده که این ابر خودرو دارای بالاترین عملکرد در هر جنبه ازجمله سیستم منحصربه‌فرد آئرودینامیک به همراه مصرف سوخت اقتصادی و تتناسب کامل وزن و قدرت خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.