مهندسین سابق اپل شرکت لوازم جانبی خودرو راه اندازی کردند!

این شرکت پرل Pearl نام داشته و هدف آنها طراحی و ساخت فناوری‌های مرتبط با خودرو است.۵۰ نفر از ۷۰ کارمند این شرکت قبلا در شرکت اپل کار می‌کردند اما اکنون به جای تمرکز بر ساخت یک نوع جدیدی از خودرو و یا یک سیستم خودروی خودران، مانند اپل و بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، بر روی ایجاد فناوری‌های پیشرفته برای اتومبیل‌ها متمرکز شده‌اند.

اولین محصول پرل یک دوربین عقب خودرو و سیستم هشدار است که مانند یک قاب معمولی پلاک بر روی خودرو نصب می‌شود. نصب این دوربین که RearVision  نام دارد بسیار آسان بوده و مهندسان پرل می‌گویند که برای نصب آن تنها به یک پیچ گوشتی و چند دقیقه زمان نیاز داریم.

کارکنان پرل می‌گویند که نصب و راه اندازی آسان این فناوری‌ یکی از جنبه‌های کلیدی آن بوده که این محصول جدید را از نمونه‌های مشابه مجزا می‌کند. در پایین قاب پنل‌های خورشیدی وجود دارد، به طوریکه دو دوربین با کیفیت بالا نیروی خود را از این پنل‌ها تامین می‌کنند.

وقتی که این دوربین به همراه قاب در محل خود نصب شود، به طور خودکار فیلم‌های گرفته شده را به گوشی هوشمند کاربر ارسال خواهد کرد. پرل یک پایه مغناطیسی برای گوشی‌های آیفون یا آندروید طراحی کرده تا کاربر به راحتی بتواند گوشی خود را به آن متصل کند. این پایه به دریچه‌های کولر یا به داشبورد متصل می‌شود.

پرل یک آداپتور طراحی کرده که به پورت عیب‌یابی آنبرد خودرو (OBD) متصل شده و دوربین‌های قرار گرفته بر روی پلاک را به اپلیکیشن طراحی شده برای گوشی‌های هوشمند متصل می‌کند.

این آداپتور همچنین مسئول تجزیه و تحلیل ویدئوها برای تشخیص موانع در مسیر کاربر و همچنین ارائه هشدار صوتی و تصویری به گوشی هوشمند وی است.

در مجموع، این مولفه‌ها گوشی هوشمند کاربر را به یک دوربین پشتیبان تبدیل می‌کنند. کاربران می‌توانند تصویر این دوربین را بر روی گوشی هوشمند خود از حالت نمایش عادی به حالت نمایش گسترده تغییر دهید.

این سیستم همچنین از طریق آداپتور OBD و در زمانی که کاربر بیش از حد به یک مانع نزدیک شود به وی هشدار خواهد داد.

داشتن دوربین هشدار برای عقب خودرو بسیار حیاتی است به طوریکه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اخیرا تمام اتومبیل‌های جدید را موظف کرده که تا ماه مه سال ۲۰۱۸ این دوربین را نصب کنند.

قیمت سیستم  شرکت پرل ۴۹۹ دلار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.