آئودی از هیولای جدید شاسی بلند در نمایشگاه دیترویت رونمایی میکند

خودروساز آلمانی آئودی به‌تازگی تیزر جدیدی از مدل کانسپت Q8 e-tron منتشر نموده است که قرار است در نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 به‌صورت رسمی رونمایی شود.

آئودی این کانسپت را با عنوان مطالعه نزدیک به تولید نام‌برده است که به دنبال ایجاد یک سبک جدید از یک مدل کوپه با اندازه یک خودرو شاسی‌بلند است که جلوپنجره‌های مشبک عظیم هشت‌ضلعی در جلو به‌طور فراوانی بزرگ‌تر از سایر مدل‌ها است تا این تفاوت را بسیار بیشتر احساس کنم.

این کانسپت اسپرت دارای نشان e-tron است تا ما بیشتر احساس کنیم که شاهد یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی و یا با سیستم سوخت ترکیبی خواهیم بود.

انتظار می‌رود در مدل تولیدی این خودرو شاهد همان پیشرانه Q7 بوده که همان موتور 3.0 لیتری V6 به‌عنوان گزینه پایه در دسترس خریداران خواهد بود که به‌احتمال فراوان یک نسخه دیزلی و یک موتور بنزینی قوی‌تر نیز ارائه خواهد شد.

به هر حال نمایشگاه خودرو دیترویت در آغاز سال جاری میلادی برگزار خواهد شد که یکی از مهمترین نمایشگاه های برگزار شده بین المللی برای خودروسازان است تا در آن برترین و جدیدترین وسایل نقلیه خود را به رخ رقبا کشیده و در پیش روی بازدید کنندگان قرار دهند.

اگرچه که Q8 از فلسفه‌ای مشابه با ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه استفاده می‌کند اما این خودرو در بحث اندازه، بها و تجهیزات بالاتر از رقبای یاد شده قرار گرفته و شاید رقبای اصلی آن بنتلی بنتایگا و پورشه کاینی باشد که پلتفرمی یکسان با این کانسپت و همچنین Q7 و نسل بعدی A8 دارد.

Lichte جزئیات مربوط به قوای محرکه‌ی این کانسپت را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود مدل تولیدی که در سال 2018 معرفی خواهد شد طیف وسیعی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی 6 و 8 سیلندر را دریافت نماید. مدل SQ8 نیز از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری SQ7 با کمک کمپرسور الکتریکی و توان کل 429 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتون متر استفاده خواهد کرد و شاید مدل RS Q8 نیز با پیشرانه 8 سیلندر بای توربو و قدرت 600 اسبی معرفی شود. احتمال تولید مدل تمام الکتریکی e-tron نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.