مرسدس بنز از G550 4×4 در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2016 رونمایی کرد

این خودرو که باقابلیت ترین ماشین این سری از سوی مرسدس بنز است دارای شروع قیمت 225 هزار دلاری بوده و حتی از مدل بسیار گران‌قیمت Mercedes-AMG G65 که دارای شروع قیمت 218 هزار دلاری است نیز گران‌تر است.

از ویژگی‌های بارز این خودرو می‌توان به سیستم نوآورانه موسوم به portal axles است و در ضمن این آفرود شاسی‌بلند دارای فاصله بیش از 17 اینچ از زمین است که دارای یک موتور قدرتمند 4.0 لیتری V8 بیت توربو به همراه قدرت پیشرانه 416 اسب بخار و گشتاور 450 پوند بر فوت است که به یک سیستم انتقال قدرت هفت سرعتِ خودکار چفت‌وبست شده است.

مرسدس بنز

خودروی مرسدس بنز G550 4×4 نخستین بار در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش درآمد، خودروی به نمایش درآمده در ژنو در حقیقت یک G63 6×6 بود که یک محور آن حذف شده و بدنه‌ی آن همانند یک جی کلاس عادی بود. نتیجه‌ی کار یک جی کلاس بود که ارتفاع از سطح زمین آن افزایش زیادی پیدا کرده و به ۴۳ سانتیمتر رسیده بود. این خودروی چهارچرخ محرکِ از ترنسفر کیس دنده‌سنگین، سه عدد قفل دیفرانسیل و اکسل‌های غیر هم‌راستا استفاده می‌کند. مورد آخری یعنی اکسل‌های غیر هم‌راستا با مرکز چرخ‌ها به این صورت است که برخلاف خودروهای عادی -که اکسل آن‌ها در امتداد مرکز چرخ‌ها قرار دارد- در این خودرو اکسل کمی بالاتر از مرکز چرخ‌های عظیم ۲۲ اینچی جی کلاس قرار دارند. به این نوع اکسل‌ها اصطلاحا (Portal) گفته می‌شود و در داخل خود دارای یک جعبه‌دنده‌ی تک سرعته هستند.

مدل G550 4×4 مرسدس بنز برای اولین بار در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2016 رونمایی شده است و با طراحی داخلی بسیار لوکس دارای یک سیستم درون خودرویی منحصربه‌فرد با صفحه‌نمایش 8 اینچی و امکان اتصال به سیستم‌های درون خودرویی گوگل و اپل یا همان Apple CarPlay و Android Auto است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.