10 بازی ویدئویی برتر در سبک رانندگی در تمام دوران + تصاویر

چندین دهه از به بازارآمدن بازی های ویدویی میگذرد و در این بین بازیهای رانندگی دارای محبوبیت خاصی هستند و از همین روی انتخاب 10 بازی برتر کار بسیار سختی است.

البته نمی توان منکر شد که بازی های  ویدیویی همچون گرن توریسمو و فورزا موتوراسپرت همیشه در کانون توجه قرار داشته و بازی هایی با گرافیک بالا و 60 فریم در ثانیه بوده اند.

برای طرفداران بازی های ویدئویی آینده ای روشن وجود دارد که واقعیت مجازی یکی از این موارد است که به تازگی نیز شاهد  PlayStation VR هستیم که راه این گونه سبک بازی ها را هموار ساخته است.

  1. out-run Out Run

این بازی در سبک اریجینال توسط کنسول سگا در سال 1986 منتشر کرد و به عنوان یکی از بازی های ویدیویی پرفروش در تمام دوران تبدیل شد.

این بازی در سبک رانندگی کلاسیک است که بازیکن از دید سوم شخص سرنشین فراری یک بازی جالب را رقم زده است و به تازگی نیز در سال گذشته در کنسول نینتندو 3DS  انتشار مجدد داشته است.


  1. f-zero-gx F-Zero GX

اگر شما صاحب یک کنسول بازی سوپرنینتندو هستید یک فرصت بسیار خوب برای شما وجود دارد که یک کپی از بازی F-Zero را داشته باشید صرف نظر از اینکه شما از طرفداران بازی های مسابقه ای هستید یا خیر.

دلیلش این است که این بازی با گرافیک،سرعت اجرا و گیم پلی یک بازی مسابقه ای مربوط به آینده است و چرا نسخه اریجینال در لیست ما نیست زیرا یک نسخه کنسول GameCube با عنوان F-Zero GX منتشر شده است و البته متاسفیم که چرا نینتندو با گذشت بیش از یک دهه آنرا دوباره روانه بازار نکرده است.


super-off-road

  1. Super Off Road

    کدام یک از شما بازی چهارنفره Ivan “Ironman” را به خاطر می آورد که یک نسخه ریسینگ مخصوص این بازی  در سال 1989 ارائه شد و شما با داشتن یک فرمان می توانستید از این بازی لذت ببرید.

این بازی بعدا راه خود را به سیستم نینتندو نیز باز کرد و به رایانه های شخصی و گیم بوی و جنسیس نیز راه یافت و البته به خوبی می دانیم که تنها بازی اریجینال کنسول NES  با پشتیبانی همزمان از 4 بازیکن بود.


  1. project-gotham-racingProject Gotham Racing

به عنوان یک جانشین برای عنوان Metropolis Street Racer عرضه  شد که البته این عنوان یک سکوی پرتاب برای کنسول ایکس باکس اریجینال و اصلی بودکه به عنان پرفروش ترین بازی این کنسول بعد از عنوان Halo: Combat Evolved قرار گرفت و امروز برخی ادعا می کنند که اگر بازی مذکور وجود نداشت شاهد 4 سری بازی Forza Horizon نبودیم که مشهورترین سبک بازی ریسینگ اختصاصی مایکروسافت برای کنسول است.


crazy-taxi

  1. Crazy Taxi

این بازی مسابقه ای جهان باز برای نخستین بار در سبک بازی های آرکید در سال 1999 برای دارندگان کنسول سگا منتشر شد.

در این بازی بازیکنان باید مشتریان خود را به مقصد برسانند در حالی که مشغول رانندگی دیوانه وار با حداکثر سرعت ممکن هستند و اگر شما نیز می خواهید ازاین بازی لذت ببرید در حال حاضر برای پلتفرم اندروید و IOS  نیز منتشر شده است.


burnout-paradise

  1. Burnout Paradise

برای کسانی که به دنبال عنوانی فراتر از یک بازی ریسینگ هستند سری Burnout بهترین پاسخ به این افراد است که دارای چالش های بسیار جالبی است.

عنوان های فراوانی از بازی مذکور وجود دارد ولی به نظر من در این میان Burnout Paradise که در سال 2008 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 ارائه شد و در سال 2009 نیز به رایانه های شخصی راه یافت منحصر به فرد و جالب تر است.


need-for-speed-most-wanted

  1. Need for Speed: Most Wanted

قبل از عنوان گرن توریسو و فورزا موتوراسپرت، عنوان جنون سرعت دارای یک تاریخ غنی به همراه فیلم های ساخته شده بر اساس آن است.

در سال 2005 عنوان Need for Speed: Most Wanted برای کنسول های بازی منتشر شد ولی بیشترین موفقیت خود را مرهون پلی استیشن 2 و ایکس باکس اریجینال است تا با پرفروش تر شدن خود در سال 2012 نیز برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 نیز منتشر شد و در ادامه شاهد حضور آن در پلی استیشن ویتا، Wii U و تلفن های همراه نیز بودیم.


super-mario-kart

  1. Super Mario Kart

به معنای واقعی کلمه، یک لیست از بازی های ویدیویی بدون حضور Super Mario Kart لطفی ندارد در حلی که آخرین عنوان این سری Mario Kart 8 با گرافیک بالا در کنسول Wii U است.

اولین عنوان  در این سری در سال 1992 منتشر شد که شامل فهرستی از شخصیت های بازی ماریو با یک گیم پلی چالش برانگیز است.


gran-turismo-3

  1. Gran Turismo 3

ما شاهد عناوین بسیاری از بازی گرن توریسمو بوده ایم که واقعا سخت است که یکی را انتخاب کنیم.

و حالا چرا گرن توریسمو 3 که در سال 2001 منتشر شد؟ این بازی برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد که در آن خودروهایی شرکت داشتند که شبیه هیچ بازی مسابقه ای دیگر نبود و در ضن برای نخستین بار شروع به دانلود DLC  پک های بازی نمود و محتوا به تدریج به این بازی افزوده شد و بسیاری اعتقاد دارند که اعتیاد آورترین بازی سری گرن توریسمو این عنوان است.


forza-motorsport-4

Forza Motorsport 4

بدون شک بسیاری معتقدند که هیچ شبیه ساز رانندگی مانند گرن توریسمو وجود ندارد و بعد از آن نیز مایکروسافت با سری فورزا موتوراسپرت خودنمایی می کند که به صورت اختصاصی برای سری ایک باکس معرفی و روانه بازار کرده است.

هوشمندی مایکروسافت در این نکته نهفته است که شما اگر حال و حوصله یک بازی شبیه ساز را ندارید میتوانید با عنوان Forza Horizon از یک بازی در جهان باز لذت ببرید و اگر میخواهید عنوانی همانند گرن توریسمو داشته باشید توصیه من به شما سری Forza Motorsport است.

پس چرا نسخه 4 این بازی در صد لیست ما قراردارد زیرا دارای یک گیم پلی مناسب و لیست گسترده آهنگ ها است و به خوبی شگفت آور و بسیار جالب طراحی شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.