خلبان خودکار تسلا ایمن تر از رانندگی انسان بر اساس نتایج پژوهش ها نیست!

فناوری جالب تسلا موسوم به خلبان خودکار تسلا  موجب جار و جنجال های فراوانی همراه شده است و حتی برخی این سوال را پرسیده اند که چرا باید این فناوری در حالت تست و آزمایشی به خیابان ها راه پیدا کند.

تسلا همچنین ادعا کرده است که این فناوری ایمن تر از رانندگی انسان است ولی اولین مورد مرگ با این سیستم روی داد که تسلا اشاره کرده است که این اولین مرگ در 130 میلیون مایل بوده است در حالی که به طور متوسط یک مرگ و میر در آمریکا در هر 94 میلیون مایل وجود دارد.

البته به صورت کلی میزان مرگ و میر در آمریکا شامل دوچرخه سواران، افراد پیاده، اتوبوس و 18 چرخ نیز شده است.

با یک بررسی بر اساس آمار اعلام شده توسط موسسه ملی ایمنی بزرگراه ها IIHS، به طور متوسط نرخ مرگ و میز سیستم خلبان خودکار تسلا در حدود چهاربرابر خودروهای سواری معمولی است که بدین ترتیب ادعای تسلا زیر سوال می رود.

این در حالی است که بر اساس روزنامه آلمانی بیلد آم سانتونگ ، نامه ای از سازمان حمل و نقل موتوری آلمان به شرکت تسلا ارسال شد که در آن نامه نوشته شده بود ” به منظور جلوگیری از سوء تفاهم و انتظار نابجای مشتریان ما خواهان آن هستیم برای مدتی از فناوری خلبان خودکار در تبلیغات استفاده نکنید.” سخنگوی این وزارت خانه صحت این نامه را تایید کرد و گفت : ” نامه به تسلا فرستاده شده که خواستار توقف فناوری خلبان خودکار برای جلوگیری از گمراهی مردم شده است”.

خلبان خودکار با استفاده از خیل وسیعی از سنسورها و دوربین ها ماشین را هدایت می کند. در جلو این ماشین، یک واحد رادار و دوربین برای خواندن خطوط جاده قرار داده شده اند. این کار با 12 سنسور التراسونیک دوربرد که 16 فوت 4.8) متر) در هر 4 جهت اطراف خودرو را برای ساخت تصویری روشن از آنچه که در اطراف ماشین است را در هر سرعتی که باشد نشان می دهد

به هر حال باید منتظر ارائه نسخه نهایی خلبان خودکار تسلا بمانیم و به رانندگان آمریکایی نیز توصیه کنیم تا ارائه نسخه نهایی از قراردادن خودروی خود در این حالت پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.