باتری جدید تسلا، بهترین و ارزانترین باتری خودرو در جهان!

الون ماسک اعلام کرده است که باتری های جدید تسلا که دارای کد رمز 2170 هستند در حال تبدیل شدن به بهترین باتری سلولی در جهان در عین ارزان بودن هستند که بر بازار خودروهای برقی تاثیر مستقیم خواهند گذاشت.

انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی، باتری های تسلا بر روی خط تولید بیایند که از نظر چگالی انرژی دارای بهترین عملکرد و بازدهی هستند.

این باتری ها بر روی تسلا مدل 3 بکار گرفته خواهند شد که در سال آینده روانه بازار می شوند که البته باتری جدید 2170 با همکاری مهندسین پاناسونیک طراحی و توسعه داده شده است.

 الون ماسک در این مورد می گوید:” همه چیز به خوبی مورد استقابل منتقدین قرار خواهد گرفت و ما همواره بهترین در جهان بوده که در عین حال ارزان نیز هستند”.

از لحاظ تاریخی، باتری های سلولی خودروها هم دارای انرژی پایین و هم در عین پروسه تولید گران بوده و با این حال ماسک مدعی است که 2170 با یک چگالی انرژی منحصر به فرد دارای قیمت مقرون به صرفه است.

خودروهای تسلا در حال حاضر از باتری های مدل 18650 بهره می برند که چگالی انرژی آنان تقریبا برابر با 250 وات ساعت در هر کیلوگرم است که البته مشخصات دقیق آن بر روی باتری های جدید هنوز هم ناشناخته است به طوری که زمان ثابت خواهد کرد که آیا وعده های ماسک به تحقق خواهد پیوست یا خیر.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.