فولکس واگن بر بنتلی و لامبورگینی دو برند معتبر خود چوب حراج می زند!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: رئیس هیات نظارت فولکس‌ واگن به یک روزنامه آلمانی اعلام کرد فولکس واگن  قصد دارد به منظور پوشش هزینه‌های رسوایی تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده،  برندهای خود از جمله بنتلی و لامبورگینی را بفروشد یا سرمایه‌ این شرکت را افزایش دهد.

به گزارش رویترز، هانس دیترپوچ، رئیس هیات نظارت فولکس‌ واگن، در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «گروه فولکس واگن  از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارد و برای تامین هزینه‌های خود با گزینه‌های فراوانی روبه‌رو است و به اقدامات اضطراری مانند افزایش سرمایه نیاز نیست. ما همچنین به بخش‌هایی از برندهای خود فکر نمی‌کنیم.» این در شرایطی است که فولکس‌واگن مبلغ 8/ 17 میلیارد یورو(8/ 19 میلیارد دلار) برای پرداخت هزینه‌های رسوایی تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده کنار گذاشته است. این شرکت با تعقیب قضایی و احتمال جریمه‌شدن از طرف مقامات دولتی در اروپا و دیگر بازارها روبه‌رو است.

جزییات دقیق مربوط به نحوه‌ی ساز و کار این دستگاه  فولکس واگن نامعلوم است. سازمان EPA گفته است که موتورها نرم‌افزاری کامپیوتری داشتند که می‌توانستند با زیر نظر گرفتن سرعت، عملیات موتور، فشار هوا و حتی موقعیت فرمان رانندگی، شرایط آزمایشی را تشخیص دهند.

وقتی که خودروها تحت شرایط کنترل‌شده‌ی آزمایش کار می‌کردن، این دستگاه وسیله‌ی نقلیه را در نوعی حالت ایمنی قرار می‌داد که باعث می‌شود خودرو قدرت و عملکرد خودرو پایین‌تر از حد نرمال بیاید. اما در جاده موتورها به حالت اولیه بازمی‌گشتند.

نتیجه این می‌شد که این موتورها تا ۴۰ برابر بیشتر از حد مجاز گاز آلوده‌کننده‌ی نیتروژن اکسید تولید می‌کردند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.