تسلا مدل ایکس پرفروش ترین خودرو لوکس و برقی در سرزمین یانکی ها

تسلا خودروساز آمریکایی افزایش فروش 59 درصدی را در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته میلادی در فروش Model S تجربه کرده است که فروش کلی خود را به 9156 خودرو برساند.

این بدان معنی است که این مدل پرفروش ترین سدان لوکس در آمریکا بوده و فروش بهتری نسبت به Mercedes-Benz S-Class و بی.ام.دبلیو سری 7 داشته است و تسلا اعلام کرده است که این فروش نزدیک به 1/3 فروش کلی سدان های لوکس بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این شرکت تاکنون 28856 سدان لوکس در 3 ماهه سوم سال 2016 به فروش رسیده است.

به هر حال این خودرو برقی که بدین ترتیب پرفروش اعلام شده است  نام نوعی خودروی برقی و اولین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. نام آن از نام نیکولا تسلا مخترع صربستانی-آمریکایی موتورهای برق متناوب گرفته شده‌است. تاریخ تحویل اولین نمونه آن ماه ژوئیه ۲۰۱۴ است

این اتومبیل نیروی خود را تماماً از باتری به دست می‌آورد.

شاید بسیاری از شما بدانید که این محصول در تست‌ امنیتی توانسته 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند ولی باید بدانید که این خودرو نه‌تنها در آزمایش تصادف، بلکه در تمامی آزمون‌های امنیتی خود موفق به دریافت 5 ستاره شده است.

این امر موجب می‌شود که این ماشین به یک رکورد ویژه دست پیدا کند. خودرو تسلا X نخستین وسیله نقلیه رده SUV در جهان محسوب می‌شود که در تمامی رده‌ها موفق به کسب 5 ستاره امنیتی شده است. تسلا عملا خودروی X خود را با استفاده از ستون‌های آلومینیمی در بدنه و ریل‌های فولادی پیرامون محوطه نشستن مسافران و باتری، به یک دژ امن تبدیل کرده است.

هم‌چنین باید یادآور شد که مرکز جاذبه این خودرو در ارتفاعی پایین قرار دارد و همین امر نیز یکی از مشکلات عمده SUV‌ها یعنی احتمال بالای چپ کردن ماشین را رفع کرده است. خودروی تسلا مدل X مانند سایر SUVهای موجود در بازار از یک موتور عظیم‌الجثه در کاپوت جلوی خود بهره نمی‌گیرد و به همین دلیل نیز مزیت عمومی SUVهای دیگر (استفاده از موتور به‌عنوان ضربه‌گیر در هنگام تصادف‌های شدید جاده‌ای) را نخواهد داشت ولی مسئولان این شرکت برای رفع این مشکل نیز به راه‌کارهایی ویژه فکر کرده‌اند.

این خودرو دارای حسگرهای سونار 360 درجه است و علاوه بر آن نیز دوربین‌هایی برای دید جلو و دید عقب آن تعبیه شده‌ که می‌توانند در شرایط قرار گرفتن ماشین در آستانه یک تصادف بحرانی، مانند یک سیستم رانندگی خودکار، کنترل خودرو را برعهده‌گرفته و از شدت تصادف بکاهند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.