چگونه بی.ام.دبلیو خود را از گزند طوفان در امان نگاه داریم!

 یک کاربر اینستاگرام بانام Jalilsup که دارای اسم واقعی رندی است در مسیر طوفان ویرانگر متیو گرفتارشده است و از همین روی تصمیم گرفت که امن‌ترین مکان برای خودرو بی.ام.دبلیو دوست‌داشتنی‌اش در خانه خودش است.

زیرا طوفان ممکن بود پارکینگ خودرو را به‌صورت کلی از بین ببرد و در کمترین امکان درب پارکینگ به خودرو آسیب برساند و به همین خاطر رندی خودرو BMW را با درب‌های ایمنی در ورودی خانه پارک کرد.

در ضمن چند تصویر پس از گذر طوفان متیو توسط رندی منتشرشده است که نشان می‌دهد او با خیال راحت در کنار بی.ام.دبلیو خود است و حتی نیازی به شستن خودرو پس‌ازاین طوفان مهیب را ندارد.

جالب است بدانید که حیات 25 سالهٔ این موتور در 1968 آغاز شد. زمانی که ب‌ام‌و از موفقیت مدل‌های جدیدش رضایت داشت، در آن زمان اقتصاد آلمان بشدت در حال پیشرفت بود و در کمپانی ب‌ام‌و این نیاز احساس شد که وقت آن رسیده تا به رده‌های بالاتر بازار نیز راه پیدا کنند؛ اما طراحی یک موتور جدید هزینهٔ زیادی را روی دست کمپانی می‌گذاشت، سرانجام تصمیم بر این شد که از موتور فوق‌العادهٔ M10 به عنوان سکوی پرتاب استفاده شود، بنابراین تیم طراحی موتور از طراحی و تکنولوژی M10 تا جای ممکن بهره بردند. در حقیقت از بسیاری از منظرها M30 یک M10 است که دو سیلندر به آن افزوده شده است. در همان سال نسخه‌های 2.5 و 2.8 لیتری این موتور در اتاق E3 و برای کوپهٔ E9 نسخهٔ 2.8 لیتری عرضه شد. مدل‌های اولیه کاربراتوری بودند و البته در خلال بحران نفتی 1974 اتاق E9 هم با موتور 2.5 لیتری قابل سفارش بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.