پژو در حال مذاکره برای خرید برند لوتوس!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: کمپانی خودروسازی لوتوس همانطور که یک شرکت سازنده ماشین‌های اسپرت و مسابقه‌ای انگلیسی است که در سال 1952 میلادی توسط کالین چاپمن تاسیس شد و کارخانه اصلی و دفتر مرکزی آن در فرودگاهی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، در شهر نورفک بریتانیا قرار گرفته است. اما دیگر کارخانجات آن را می‌توان در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، چین و مالزی پیدا کرد.
حال با فاکتورگیری از مباحث بالا، باید گفت که شرکت خودروسازی لوتوس در سال 1994 میلادی به طور کامل ورشکست شد و با واگذاری سهام آن به شرکت خودروسازی پروتون، بار دیگر احیا شد. گفتنی است که شرکت خودروسازی پروتون مالزی برای اولین بار در سال 1983 میلادی تاسیس شد و با نقدینگی نسبتا بالای خود، اقدام به خرید برند “لوتوس کارز” کرده بود، اما حالا خود به یک بحران مالی فرو رفته است تا مجبور به فروش برند لوتوس شود.
بنابر گزارشات محلی، شرکت پروتون در ماه آوریل از دولت مالزی درخواست وام 1.5 میلیارد رینگیت، یعنی چیزی معادل 365 میلیون دلاری کرده است تا مشکلات خود را با آن برطرف کند، حال برای جبران بخشی از این هزینه، پروتون قصد دارد بخشی از سهام لوتوس کارز یا تمام سهام این شرکت را به متقاضیان واگذار کند.
به گزارش خودروبانک، در این باره سخنگوی پژو تایید کرده که در حال مذاکره با پروتون و سهامداران آن بر سر خرید سهام لوتوس هستند، ولی تا این لحظه نتیجه‌ای در بر نداشته است. پیش از این هم سردمداران رنو و سوزوکی با پروتون مذاکره داشته‌اند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.