اولین خودرو تمام الکتریکی جگوار در 2018 وارد بازار می‌شود

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: بنابر اخبار منتشرشده، این شاسی‌بلند جمع و حور تمام الکتریکی در سال جاری میلادی بانام تجاری E-Pace رونمایی خواهد شد که البته تاکنون جگوار به‌صورت رسمی آن را تائید نکرده است.

مدل مذکور در قیاس با برادر بزرگ‌تر خود F-Pace کوچک‌تر و چابکی بیشتری خواهد داشت و از سقف سبک‌تر و همچنین طراحی تهاجمی‌تری بهره برده است.

معماری این خودرو الکتریکی بر پایه مدل کانسپت Evoque E بناشده است که پیش‌تر توسط شریک سخت‌افزاری جگوار یعنی لندرور در سال 2015 به نمایش گذاشته‌شده یود.

این مدل دارای باتری‌های 70 کیلوواتی لیتیوم یون بوده که انتظار می‌رود در نسخه تولیدی شاهد باتری‌های بزرگ‌تری باشیم تا بدین‌وسیله مطمئن باشیم که E-Pace می‌تواند با یک‌بار شارژ در حدود 420 کیلومتر خیال راننده خود را راحت کند و البته در این پلتفرم استفاده فراوان از آلومینیوم در سبک‌تر شدن خودرو و استفاده از باتری بزرگ‌تر برای عملکرد بهتر کمک فراوانی خواهد کرد.

طراحی موتور الکتریکی این خودرو به‌طور کامل توسط گروه مهندسی جگوار لندرور انجام‌شده است که با استفاده از آلومینیوم قدرت خروجی 114 اسب بخاری در جلو و 195 اسب بخاری در عقب را تدارک دیده است تا درمجموع شاهد قدرت پیشرانه 308 اسب بخاری باشیم که البته استفاده از این موتور دوگانه قدرت گشتاور بیشتری را به این محصول جگوار اعطا می‌کند.

لند رور نیز از قافله عقب نخواهد ماند و ما شاهد یک نسخه بزرگ‌تر از این پلتفرم خواهیم بود که البته نباید زودتر از سال 2019 شاهد رونمایی از آن باشیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.