اولین نسخه شلبی کبرا، گران‌ترین خودروی حراجی در تاریخ

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: گران قیمت‌ترین خودروی فروخته شده در حراجی آمریکا تا به امروز، به نام خودروی شلبی کبرا متعلق به “کارول شلبی” افسانه‌ای ثبت شد.
با نگاهی به تاریخ صنعت خودروسازی، می‌توان گفت که ایده کارول شلبی در ساخت خودرویی با موتور 8 سیلندر V شکل زمانی شکل گرفت که خودروهای اسپرت بریتانیایی قدرت را در دستان خود گرفته بودند. بنابراین خودروی شلبی کبرا متولد شد تا به این سلطه بریتانیایی‌ها پایان دهد.
خودرویی که در حراجی فروخته شده، اولین نسخه تولید شده از شلبی کبرا با کد شاسی CSX 2000 است که متعلق به خود کارول شلبی بوده است. قطعا هرکسی را پیدا کنید به ارزش این خودرو ایمان خواهد آورد، به همین دلیل در طول تاریخ حراجی آمریکا، شاهد ثبت یک رکورد جدید در فروش یک خودرو با قیمتی 13 میلیون و 750 هزار دلاری هستیم تا با اختلافی تقریبا 3 میلیون دلاری به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی حراجی لقب بگیرد.
گفتنی است که پیش از این، رکورد گران قیمت‌ترین خودروی حراجی آمریکا در دستان یک دستگاه فورد GT40 Gulf با قیمتی 11 میلیون دلاری بوده که در سال 2012 میلادی به فروش رفت، حال پس از گذشت 4 سال، این رکورد با قیمتی 13 میلیون و 750 هزار دلاری توسط شلبی کبرا جابجا شده است.
در خصوص خودرو هم می‌توان گفت که گران قیمت‌ترین خودروی حراجی تا به امروز، یعنی شلبی کبرا در زیر کاپوت خود به یک پیشرانه 8 سیلندر V شکل 4.3 لیتری مجهز شده که می‌تواند این خودروی ارزشمند را در عرض تنها 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعتی برساند. بیشتر از این هم حداکثر سرعت خودروست که با استفاده از دستگاه‌های سرعت سنج پیشرفته، سرعتی 246 کیلومتر بر ساعتی برای آن به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.