نسل جدید سری 7 بی.ام.دبلیو با مصرف 3.6 لیتر در صد کیلومتر!!

سری 7 ب ام و یکی از لوکس ترین و مجهزترین سدان های فول سایز جهان است که از سال 1977 تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده است. آخرین نسل این پرچمدار باواریایی که با کد G11 شناخته می شود، برای اولین بار در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان در معرض دید عموم قرار گرفت.

نکته ای که در مورد این نسل بسیار جالب به نظر می رسید، به کارگیری یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تویین توربو در کنار سایر موتورهای حجیم بود؛ اتفاقی که در سری 7 برای اولین بار رخ می داد.

ب ام و در فوریه 2016 اعلام کرد که برای کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت و مباحث زیست محیطی، تکنولوژی های بدست آمده در سری خودروهای i را به سری 7 بی.ام.دبلیو انتقال خواهد داد. نتیجه این انتقال تکنولوژی که با کد 740e xDrive iPerformance شناخته می شود، در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. حال خبر می رسد که نسخه مورد نظر از این ماه در نمایندگی های ب ام و در آمریکا عرضه شده و قابل سفارش خواهد بود.

پیشرانه هیبریدی در نظر گرفته شده برای این سدان فول سایز سری 7 بی.ام.دبلیو شامل همان موتور کوچک 2 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی می شود که در همکاری با یکدیگر 322 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می کنند.

موتور الکتریکی به تنهایی قادر به تولید 111 اسب بخار قدرت بوده و می تواند تا مسافت 14 مایلی (22.5 کیلومتری) با حداکثر سرعت 75 مایل در ساعت (120 کیلومتر) سری 7 را جابجا کند.

با این پیشرانه و گیربکس 8 دنده خودکار سدان لوکس ب ام و شتابی برابر با 5.3 ثانیه دارد که با توجه به قوای محرکه و کلاس خودرو رقم مناسبی است.

بدون شک جالب ترین نکته در مورد این نسخه از سری 7 مصرف سوخت باورنکردنی آنست. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری 7 نسخه 740e xDrive iPerformance با هر گالن سوخت 64 مایل مسافت را طی خواهد کرد.

چنانچه این واحد را تبدیل کنیم با میزان مصرف  3.6 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مواجه می شویم که با توجه به سایز خودرو و استانداردهای امروزی رقمی فوق العاده است.

برای محقق شدن این رکورد، ب ام و همانند خودروهای سری i به استفاده گسترده از فیبر کربن در سری 7 بی.ام.دبلیو رو آورده که باعث کاهش وزن به مقدار چشمگیری شده است.

طبق ادعای ب ام و، میزان گازهای خروجی 740e xDrive iPerformance در طول حیات خود نسبت به 740i بنزینی 30 درصد کمتر خواهد بود. قیمت سری 7 740e xDrive iPerformance در آمریکا 89100 دلار تعیین شده است.

نکته مهمتر آنکه براساس قوانین گمرکی فعلی، امکان واردات این مدل به کشورمان نیز وجود دارد، چرا که با توجه به حجم 2.0 لیتری پیشرانه، 740e همانند 730i مشمول قانون منع واردات خودروهای لوکس (خودروهای مجهز به موتورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر) نمی شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.