کدام شهرهای ایران بهترین و بدترین کیفیت بنزین را دارند؟

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: وحید مرندی مقدم امروز در نشست خبری در رابطه با آخرین جزئیات کیفیت بنزین سطح کشور، اظهارداشت: متأسفانه به دلیل برخی معذوریات بررسی کیفیت بنزین به وزارت نفت واگذار شده بود اما خوشبختانه از سال 93 سازمان ملی استاندارد به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده و در سال 93 از 8 کلان شهر نمونه برداری خود را آغاز و نتایج آن را اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش تحلیلی کیفیت بنزین در سال 94 منتشر خواهد شد، افزود: در سال 94 اولین آزمایشگاه بنزین در بندرعباس راه اندازی شد که بر این اساس از 8 کلانشهر نمونه برداری لازم صورت گرفته است. براساس این گزارش در سال 94 کیفیت بنزین مصرفی 7 درصد نسبت به سال 93 ارتقاء داشته و بهترین وضعیت بنزین را کلانشهرهای تهران و شیراز و بدترین کیفیت را اصفهان و اراک داشته است که نتایج تحلیلی را برای پالایشگاه ها نیز ارسال خواهیم کرد.
معاون نظارت سازمان ملی استاندارد در رابطه با بازنگری استاندارد خودروهای داخلی که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، گفت: هم اکنون مشغولِ به روز رسانی استاندارد خودروها هستیم تا تعداد استانداردها را از 51 مورد به 81 مورد افزایش دهیم. البته برای تدوین این استانداردها برنامه زمان‌بندی سه ساله تعریف شده که یک سال آن گذشته است.
وی با بیان اینکه تدوین 10 استاندارد جدید خودروی در حال اتمام بوده و مابقی استانداردهای خودرو هم تا دوسال آینده انجام خواهد شد در خصوص کیفیت گازوئیل های عرضه شده در بازار هم اظهارداشت: گازوییل مشمول استاندارد اجباری نیست ولی سازمان استاندارد نمونه برداری از گازوئیل انجام داده و نتیجه آن را تا یک ماه آینده اعلام خواهد کرد.‬

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.