چه اتفاقی می‌افتد اگر سوخت اشتباهی در خودرو بریزیم!!؟؟

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: نتایج ریختن سوخت اشتباه در خودرو می‌تواند بسیار متفاوت باشد و بهتر است تا از اثرات کار اشتباه خود مطلع باشید ولی نمی‌توان منکر شد که ریختن سوخت اشتباه در خودرو یک اشتباه شگفت‌آور شایع است که هیچ‌کس نمی‌خواهد به آن اعتراف کند ولی حداقل می‌توانید با خواندن این مقاله، کمی از نگرانی خود بکاهید.

چه اتفاقی می‌افتد اگر سوخت دیزل را در یک ماشین بنزینی بریزید؟

با توجه به انواع نازل‌های متفاوت که برای سوخت‌گیری بنزین و دیزل مورداستفاده قرار می‌گیرد اشتباه گرفتن آنان کمی مشکل است ولی به‌هرحال بعد از رخ دادن اشتباه نکته مهم این است که از رانندگی خودرو جلوگیری کنید و با قرار دادن خودرو در پارکینگ و خاموش کردن موتور از آسیب‌هایی که رخ خواهد داد بیشتر جلوگیری کنید در غیر این صورت آن‌قدر از خودرو استفاده کنید تا به‌صورت خودکار خاموش شود زیرا موتورهای بنزینی قادر با احتراق درست سوخت دیزلی نیستند.

بعدازآن شما باید اقدام به تخلیه مخزن و سیستم سوخت‌رسانی و انژکتور تزریق سوخت کنید که البته شما می‌توانید این کار را خودتان نیز انجام دهید ولی یک مکانیک می‌تواند بهتر و راحت‌تر به این کار اقدام کند و البته معمول هیچ آسیب دائمی در این زمینه وجود ندارد ولی در بدترین حالت می‌تواند تا 700 هزار تومان به خودرو شما آسیب برساند.

Diesel-Filler

چه اتفاقی می‌افتد اگر بنزین را به یک خودرو دیزلی تزریق کنیم؟؟

این بار، ممکن است این کار به‌مراتب دارای مضرات بیشتر و خطرناک‌تر برای خودرو شما باشد زیرا دیزل نه‌تنها یک سوخت است بلکه به‌عنوان یک روان کننده نیز عمل می‌کند و بدین ترتیب پمپ سوخت و انژکتور خودرو می‌توانند آسیب بسیار جدی‌تری ببینند.

دیزل و بنزین دارای خواص احتراقی مختلفی هستند به این معنی که بنزین بسیار زودتر از دیزل منفجر می‌شود و بدین ترتیب این احتراق ناقص می‌تواند به بخش‌های خاصی از موتور ضربه بزند به‌طوری‌که موتور احتیاج به تعمیر، بازسازی و یا جایگزینی دارد که به‌طور یقین گران‌قیمت خواهد بود.

اگر شما فهمیدید که در خودرو دیزلی خود گازوئیل ریخته‌اید باید بلافاصله خودرو را متوقف کرده و از یک مکانیک بخواهید که ضمن تخلیه سوخت به تمیز کردن سیستم سوخت‌رسانی نیز اقدام کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.