اتوبوس خودران مرسدس بنز سرانجام رونمایی شد

خودروساز آلمانی که خود را به‌شدت مشتاق در سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای خودران نشان داده است به‌تازگی از یک اتوبوس شهری خودران رونمایی کرده است که به‌راحتی در یک مسیر 12 مایلی در داخل شهر به فعالیت و جابجایی مسافران اقدام کرده است.

اتویوس خودران مرسدس

چندی پیش مرسدس بنز از فناوری CityPilot رونمایی کرد که در کامیون‌ها و کشنده‌های این شرکت به نمایش گذاشته شد و حالا این فناوری با تغییرات و بروز رسانی های متعدد و افزوده شدن چند عامل خاص به اتوبوس‌های درون‌شهری نیز افزوده‌شده است.

بدین ترتیب این اتوبوس به راحتی می‌تواند چراغ‌های ترافیک را تشخیص داده با آن‌ها ارتباط برقرار کند و در ضمن قادر به تشخیص موانع از جمله پیاده‌ها در سطح جاده به همراه ترمز مستقل است.

اتویوس خودران مرسدس

البته تمامی این عوامل به وسیله یک دوجین دوربین که در حال کنترل مداوم و اسکن جاده و محیط اطراف به همراه سیستم های رادار کوتاه برد که به طور مداوم در حال نظارت به همراه یک‌راه یاب ماهواره‌ای هستند می‌باشد.

در این مسیر 12 مایلی شامل تعداد زیادی پیچ، تونل، ایستگاه‌های اتوبوس متعدد و حتی حرکت با سرعت بالا بوده است که این پروژه آزمایشی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

اتویوس خودران مرسدس

البته قرار است این اتوبوس عمومی به صورت عمومی در طولانی ترین مسیر سریع در شهر یا همان BRT  به کار گرفته شود که ارتباط بین فرودگاه Schiphol آمستردام و شهر Haarlem را برقرار خواهد کرد که دارای حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت خواهد بود و در طول سفر نیز راننده نیازی به پدال ترمز و گاز نخواهد داشت و تنها باید در زمانی که ترافیک است مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌خوبی مدنظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.