ماشین خودران گوگل نشانه‌های دست دوچرخه‌سواران را درک می‌کند

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: به‌عنوان‌مثال چندی پیش این شرکت نرم‌افزار جدیدی به نام  “Google Chauffeur” را به این مجموعه افزود که به‌صورت خودکارمی آموزد که باید چه زمانی بوق را به نشانه شادی و… با شدت و فرکانس مناسب به صدا دربیاورد.

در حال حاضر با توجه به آخرین گزارش گوگل، این خودروها می‌توانند نشانه‌ها و سیگنال‌های دست یک دوچرخه‌سوار را به‌عنوان قصد برای تغیر مسیر و .. شناسایی کنند.

فراتر از آن اینکه راننده می‌تواند مرحله‌به‌مرحله سیگنال را به یاد داشته باشد و در نوبت بعدی واکنش منطقی‌تری داشته و در حقیقت یادگیری داشته باشد.

در این گزارش اشاره‌شده است با توجه به اینکه خودرو دارای دید 360 درجه است حتی در تاریکی مطلق نیز دوچرخه‌سواران در ایمنی کامل خواهند بود.

با استفاده از یک مسیر آزمون خصوصی، این سیستم خودکار به تشخیص بسیاری از پیرابندهای مخصوص و رنگارنگ به همراه چرخ‌های بزرگ ، دوچرخه با صندلی‌های کودک، دوچرخه‌های پشت سرهم و دوچرخه‌های عجیب‌وغریب است.

مهم‌تر اینکه خودروهای خودران گوگل به‌هیچ‌عنوان دوچرخه سواران را درزمانی که در مرکز خط در حال رانندگی، حتی اگر به لحاظ فنی فضای کافی برای عبور وجود داشته باشد را تحت‌فشار قرار نخواهند داد.

البته دوچرخه‌سواران و رانندگان دارای سابقه طولانی به اشتراک‌گذاری نیستند و حتی اگر دوچرخه‌سواران به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته باشند ولی در سال 2014 میلادی بیش از 50 هزار دوچرخه‌سوار مجروح و بیش از 720 نفر نیز کشته‌شده‌اند.

به‌هرحال ارتباط بین عابریان و خودروهای خودران و چگونگی برقراری آن‌یک مانع اصلی برای معرفی خودروهای خودران به بازارهای مصرف است.

چندی پیش نیز اعلام شد که یک راننده در هنگام رانندگی با تسلا و در حالت خودکار نیمه‌مستقل در یک تصادف کشته‌شده است و سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا یا همان NHTSA  نیز تحقیقاتی را در این مورد آغاز نموده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.