کامیون‌ها هم برای آینده نه چندان دور توسعه و طراحی می شوند!

 پیش از این در صنعت خودرسازی می‌دیدیم که اتومبیل‌هایی با طراحی ساده را خودروهای زمخت و یا ناموفق توصیف می‌کردند، ولی در این چند سال اخیر با اضافه شدن تب خودروهای آینده‌نگر و کانسپت، کم کم این طراحی‌های زمخت و ساده در قالب خودروهای آینده‌نگر، به عنوان طرح‌های انقلابی و شاهکار از آن‌ها یاد شده که یکی از آن‌ها به تازگی توسط آئودی، ولی برای وسایل نقلیه سنگین وزن طراحی شده است.

کامیون‌ها
“اویل تراک”، لقبی است که فعلا بر روی این کامیون آینده‌نگر آئودی گذاشته شده است تا بعدا فکری برای نام آن شود. نویسنده خارجی مقاله از طراحی این کامیون به عنوان یک شاهکار یاد کرده است، ولی در کنار آن می‌توان صفاتی همچون غیرمعقول‌ترین کامیون و یا مضحک‌ترین طرح را هم بکار برد. گفتنی است که این کامیون توسط طراحان جوان “آرتم اسمیرنوف” و “ولادیمیر هاپانچنکو” روس طراحی و توسعه پیدا کرده است.
به هرحال اولین چیزی که در این کامیون الکتریکی جلب توجه می‌کند، طراحی آینده‌نگر و پیشرفته آن است که خیلی ساده و صاف طراحی شده و در این سادگی، خطوطی شکسته و قوس‌دار چهره این کامیون را شکل داده‌اند که با توصیف نویسنده، چهره‌ای آینده‌نگر و پیشرفته خلق شده است. چرخ‌ها نیز به صورت تکی و بسیار پهن طراحی شده تا نیاز به چرخ‌های جفتی در عقب نباشد.
نکته جالب طراحی این کامیون هم محل قرارگیری راننده و سرنشین جلوی آن است. تمامی کامیون‌ها با کابینی بزرگ ساخته می‌شوند تا برای سرنشینانشان فضایی کافی برای استراحت و نشستن داشته باشند، ولی گویا این کامیون برای اهداف مسابقه طراحی شده است تا یک کامیون حمل کننده سوخت. زیرا در طرح ارائه شده، راننده و سرنشین جلویی در بالای کابین بدون شیشه نشسته‌اند که بر روی سر آن‌ها یک کلاه مخصوص خلبانان هواپیماهای جت و در مقابل آن‌ها نیز غربیلک فرمانی برگرفته از ماشین‌های فرمول یک قرار گرفته است. به همین دلیل است که این طرح را علاوه بر آینده‌نگر و پیشرفته، می توان یک طرح غیرمعقول و دور از انتظار هم توصیف کرد که قطعا در آینده امیدی به توسعه و یا تولید آن نیست.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.