لذت یک رانندگی لوکس با برند DS

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:اولین مدل DS این اسطوره فرانسوی در 16 اکتبر 1955، متولد و در نمایشگاه خودرو پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی ظاهری آوانگارد به همراه خلاقیت در مهندسی DS19 محصولی مبهوت کننده را پدید آورد که واکنشی سریع و قاطع از سوی بازدیدکنندگان را به همراه خود داشت. 12,000 دستگاه از این خودرو در آن روز فروخته شد.

در حقیقت برند DS خط تولید مستقل و لوکس پژو – سیتروئن می باشد مانند برند لکسوس از کمپانی تویوتا و یا برند اینفینیتی از کمپانی نیسان.

1410-footofan_com

“اکنون بعد از گذشت 60 سال میراث DS را در آخرین مدل های این خودرو می توان مشاهده کرد.” این پیام DS در رونمایی از خودروهای DS5  و DS6 گفته شده و این مدل ها در “خانه دی اس تهران” ، نمایندگی رسمی این کمپانی در ایران به متقاضیان با همین شعار عرضه می گردد.

هنر و خلاقیت در DS5:
در سال 2005 طرح مفهومی فضایی و غیرقابل تولید در DS با نام C-SportLounge تولید شد و امروز پس از گذشت 10 سال این خودرو با نام DS5 در سطح شهرهای ما در حال تردد است. این خودروی لوکس متفاوت از خودروهای رنگارنگ هم کلاس خود با چراغ های بزرگ و LED هایی مانند الماس، نوارهای کرومی کشیده شده به سمت شیشه عقب، ترکیب قاب پنجره های سرتاسری در نمای جانبی متصل به شیشه پشت و سقف تمام پانورامیک یکدستی و زیبایی جذابی در نیمه بالایی خودرو ایجاد کرده است. این یکدستی نمای جانبی DS5 را اسپرت تر و کشیده تر به نمایش می گذارد و باعث شده تا ستون سقف قبل از رسیدن به انتهای خودرو به پایان برسد. درقسمت پشتی DS5 دو خروجی اگزوز بزرگ (یکی به صورت نمادین) در زیر چراغ های ذوزنقه ای زیبا در کنار سادگی درب صندوق حس لوکس بودن را بیشتر منتقل می کند. شاید DS5 را نتوانیم زیباترین خودرو در بین هم کلاس های خود نام ببریم ولی می توان منحصر به فردترین و خلاقانه ترین طراحی را به این خودرو در بین رقبای خود اختصاص داد.

اگر به طراحی داخلی این خودرو هم نگاهی بیندازیم، صندلی های زیبا و عضلانی DS5 با طراحی مانند طرح بند ساعت دوخته شده و لوگوی نقش بسته در چرم DS که شما را در هنگام رانندگی ماساژ می دهند، وسوسه برای راندن این خودرو را افزایش می دهد. چیدمان داشبورد، ترکیب خطوط و زوایا، کنسول میانی با دکمه های کناری، سقفی مانند کابین خلبان هواپیما با حجمی از کلیدهای روی کنسول سقف با دو سانروف مجزا، جای تردیدی برای تجربه این خودرو به جا نمی گذارد. پنل شیشه ای نمایش سرعت و کیلومتر خودرو  یا همان HeadUp Display  به همراه 3 نمایشگر رنگی، اطلاعاتی کامل را در اختیار راننده قرار می دهد.

1411-footofan_com

موتور 1.6 لیتری تک توربو و کوچک با گیربکس 6 سرعته EAT با حالت های مختلف اسپرت، برفی و حالت دستی که بدون وقفه و به موقع دنده را عوض می کند باعث شده حتی در سربالایی ها هم شتاب خوبی را فراهم نماید.
DS
جای پای مناسب و راحت برای سرنشینان جلو و عقب، سانروف سوم و یکدست برای سرنشینان عقب، ماساژور و گرمکن صندلی های جلو با تنظیمات برقی، ساعت آنالوگ روی داشبورد، نمایشگر 7اینچی رنگی، تهویه دوگانه و اوماتیک، سنسور باران، سنسور پارک و دوربین دید عقب، چراغ های هوشمند، چراغ های گردان، رادار نقطه کور، سانروف با کاور برقی، رودری و داشبورد چرمی، درب صندوق برقی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری و چند محفطه مخفی از جمله امکانات دیگر DS5 (دی اس فایو) بوده و قیمت در نظر گرفته شده برای این خودروی لوکس فرانسوی 207 میلیون تومان می باشد. آیا با قیمت دی اس در آینده شاهد سواری گرفتن از این خودروی لوکس اروپایی به جای خودرو های کره ای خواهیم بود یا نه، امریست که گذر زمان آن را مشخص می نماید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.