قرارداد گوگل با فیات کرایسلر برای تولید 100 ماشین خودران

پایگاه اطلاع‌رسانی خودرو برتر: پروژه خودروهای خودمختار گوگل همانند اندروید یک پروژه باز است.

بخش تحقیقات آلفا بت اعلام کرد که غول دنیای جستجوی اینترنتی و فیات کرایسلر بر سر تولید 100 خودرو مینی ون خودران به توافق رسیده‌اند که البته هنوز جزئیات آن اعلام‌نشده است.

مدیر ارشد اجرایی خودرو خودران گوگل در این مورد می‌گوید:” این فقط تولید 100 خودرو خودران بین گوگل و فیات کرایسلر است” و قرار نیست که گوگل دانش و فناوری تولید این خودروها را با این شرکت به اشتراک گذارد و در ضمن گوگل اطلاعات خاص خود را با آزمایش این مینی ون‌ها به دست می‌آورد.

چندی پیش مارکونی مدیرعامل فیات کرایسلر به‌صراحت اعلام کرده بود که حرکت به‌تنهایی در عرصه ساخت خودروهای خودمختار و خودران اشتباه بزرگی است و این شرکت به دنبال روابطی برای تولید اشتراکی این نسل از خودروها است.

کرافکیک در این مورد می‌گوید:” مرگ‌ومیر و صدمه بیش از 2.3 میلیون آمریکایی در هرسال به‌عنوان انگیزه‌ای برای توسعه خودروهای خودمختار شناخته‌شده است زیرا آنان می‌توانند بسیار ایمن‌تر از انسان‌ها رانندگی و حرکت کنند”.

شرکت آمریکایی تاکنون در حدود 1.5 میلیون مایل آزمایش توسط خودروهای خودران انجام داده است که البته تا به تصویب رسیدن قوانین ایالتی و عرضه مدل نهایی باید منتظر ورود رسمی آن به معابر عمومی ماند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.