افزایش علاقه چشم بادامی ها به خودرو هیبریدی با بالاترین آمار فروش در آسیا

درپی علاقه فزاینده مشتریان به خودروهای سازگار با محیط زیست، فروش خودروهای هیبریدی در ماه آوریل در کره‌جنوبی رکورد زد تا بدین ترتیب شاهد بالاترین امار فروش خودرو هیبریدی باشیم.

به گزارش کریا تایمز، براساس گزارش سندیکای خودروسازان کره، فروش خودروهای هیبریدی در ماه آوریل به 7 هزار و 454 دستگاه رسید و به این ترتیب رکورد ماهانه فروش 5 هزار و 157 دستگاه که در ماه دسامبر ثبت شده بود،شکسته شد.

برندهای کره‌ای هیوندای و کیا 6 هزار و 60 دستگاه خودروی هیبریدی به‌فروش رساندند و بقیه این فروش مربوط به خودروسازان خارجی بود. خودروهای هیبریدی خارجی 8/ 7 درصد از کل فروش خودروهای وارداتی در ماه آوریل را تشکیل دادند که بیشترین میزان از زمان ورود این خودروها به کره است. خودروهای هیبریدی خارجی نخستین‌بار در سال 2006 وارد کره شدند. پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی در ماه آوریل شاسی‌بلند نیرو کیاموتور بود که در مجموع 2هزار و440 دستگاه از این خودرو فروخته شد.

مشتریان کره ای از عدم افت قیمت خودرو به مبالغ پیشین ناراضی هستند. گفتنی است کره جنوبی همواره به عرضه سوخت با قابلیت های مختلف در سراسر کشورش مشهور بوده و در برخی جایگاه های سوخت آن بنزین با 50% قیمت کم تر در مقایسه با جایگاه های دیگر عرضه می شود. لذا اکثر رانندگان کره ای از برنامه های اندرویدی و یا ios هوشمند برای یافتن بهترین و ارزان ترین جایگاه سوخت استفاده می کنند. از سویی اذهان عمومی همواره از شرکت های نفتی در خواست اصلاح سریع قیمت انواع سوخت را دارند و آن ها را به تعلل در این زمینه با هدف سودجویی بیشتر محکوم می کنند. اما وضعیت در ایالات متحده کاملا متفاوت است. به طوریکه با افت بهای سوخت بار دیگر خودروهای هیبریدی و الکتریکی مشتریان خود را از دست دادند و مردم بیشتری به خرید خودروهای شاسی بلند و پیکاپ روی آرودند. گفتنی است فروش خودروهای هیبریدی در سه ماهه پایانی سال 2014 کره جنوبی 30% افزایش یافته که دو برابر شد رشد کلی بازار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.