با جت عمود پرواز به کارهای شخصی برسید!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: اگر در منطقه‌ای دور از شهر زندگی می‌کنید و هر روز مسیر درازی را تا محل کار خود طی می‌کنید، حتماً به راه‌حلی بهتر و راحت‌تر مثل یک هواپیما نیاز دارید. با این حال، برای تیک‌آف هواپیما به یک باند نیاز دارید و مطمئناً نمی‌توانید از خیابان روبروی منزل به عنوان باند هواپیما استفاده کنید. شاید هلی‌کوپتر بهتر باشد؛ اما پرواز با هلی‌کوپتر سخت‌تر است و صدای زیادی ایجاد می‌کند که باعث آزردگی همسایه‌ها می‌شود.

خوب پس چه باید کرد؟! نگران نباشید راه‌حل شما به زودی ارائه می‌شود؛ یک جت شخصی با تیک‌آف عمودی. شرکت نوپایی به نام لایلیوم ایوی‌ایشن (Lilium Aviation) قصد دارد هواپیمای جت تمام الکتریکی خود را با نام لایلیوم در سال ۲۰۱۸ راهی بازار کند. این جت شخصی دارای قابلیت تیک‌آف و فرود عمودی است. در نتیجه بهتر است از همین حالا شروع کنید به پس‌انداز پول‌هایتان. اگرچه هنوز قیمت این جت شخصی اعلام نشده؛ اما مطمئناً قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، بهتر است پول‌هایتان را پس‌انداز کنید.

0779-footofan_com

قبلاً جت‌هایی که قابلیت تیک‌آف و فرود عمودی را داشتند، تنها در اختیار ارتش بودند. مهندسان و دانشجویان دانشکده فنی مونیخ برای این که این فناوری در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، شرکت لایلیوم ایوی‌ایشن را تأسیس کردند. این شرکت توسط آژانس فضایی اروپا پشتیبانی می‌شود. هدف از این تأسیس این شرکت، طراحی و تولید هواپیماهایی است که بی صدا هستند، محیط زیست را آلوده نمی‌کنند و پرواز با آن‌ها آسان است. همچنین این هواپیماها می‌توانند به صورت عمودی تیک‌آف کنند و فرود بیایند.

جت شخصی لایلیوم که ظرفیت دو سرنشین را دارد، با حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ مایل در ساعت ارائه خواهد شد و می‌تواند محدوده مسافتی معادل ۳۱۰ مایل را طی کند. این هواپیمای تمام الکتریکی از یک باتری ۳۲ کیلوواتی بهره خواهد برد تا قدرت موردنیاز برای موتورهای پروانه‌ای، چرخ‌دنده‌های جمع‌شدنی، کنترل‌های فرمان خودکار، درهای بال‌مانند و پنجره‌های دور تا دور هواپیما را تأمین کند. لازم نیست نگران تیک‌آف و فرود باشید؛ زیرا یک کامپیوتر داخلی هر دو کار دشوار پرواز را انجام خواهد داد. شما باید به حفظ مسیر از طریق سیستم هدایت مسیر جی‌پی‌اس کمک کنید.

0782-footofan_com

آژانس فضایی اروپا قصد دارد اجازه پرواز را تنها در روزهای خوب برای این هواپیما صادر کند؛ یعنی این هواپیما در ساعاتی که هوا روشن است و آب‌وهوای مساعدی وجود دارد و تنها تا ارتفاع ۳ کیلومتری اجازه پرواز خواهد داشت. همچنین باید بگوییم همه افراد نمی‌توانند هدایت این هواپیما را بر عهده بگیرند، بلکه افراد بایستی گواهینامه معتبر خلبانی داشته باشند و حداقل ۲۰ ساعت آموزش خلبانی دیده باشند.

این شرکت وعده داده که جت لایلیوم فضای بزرگی خواهد داشت. در نتیجه اگر می‌خواهید فرزندان خود را به کلاس فوتبال برسانید، فضای کافی برای حمل وسایل موردنیازشان را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.