فورد اعتقاد دارد صدای مجازی موتور باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود!!

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: خودروساز آمریکایی فورد در حال ثبت پتنتی در رابطه به‌کارگیری صدای جعلی موتور در خودرو است.

این حق ثبت اختراع بانام ” افزایش تعداد سیلندر در یک سیستم موتور احتراق داخلی باحالت مجازی” است که در اصل یک دستگاه است که به تولید سروصدای موتور در دوره زمانی بین دو رویداد احتراق مستقیم می‌انجامد و فورد بسیار امیدوار است تا با ساخت موتورهای کوچک‌تر ولی با سروصدای بلندتر رفتار رانندگان در هدر دادن سوخت خودرو جلوگیری کنند.

در حال حاضر خودروساز آمریکایی از موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری اکو بست در برخی از محصولات خود بهره می‌برد که دارای یک توازن فوق‌العاده بین عملکرد بالا و بهره‌وری سوخت است ولی صاحبان آن ممکن است که به خاطر اینکه خودرو دارای بهره‌وری سوخت خوبی است با دور موتور بالاتری پر گازتر حرکت کنند.

فورد اعلام کرده است که بسیاری از رانندگان از گوش خود به‌جای تماشای سرعت‌سنج برای تغییر دنده بهره می‌گیرند و ازآنجایی‌که موتورهای کوچک‌تر کم صداتر بوده فشار بیشتری بر موتور وارد می‌کنند تا صدای آن را بشنوند و بدین ترتیب با صدای مصنوعی رانندگان را در تغییر دنده یاری خواهند کرد.

به‌هرحال این فناوری می‌تواند در افزایش دو یا 3 برابر تعداد سیلندرها یاری کرده و همیشه فورد معتقد بوده است که این سیستم برای خودروهایی با سیستم دنده دستی بهترین خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.