وقتی توهم‌های نوری خیابان‌ها را ایمن‌تر می‌کنند

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر:سرعت‌گیرها و گورخری کردن خیابان‌ها برای کم کردن سرعت ترافیک جاده‌ها بکار می‌روند ولی این بدان معنی نیست که تمامی رانندگان هشدارهای جاده‌ای را جدی می‌گیرند.

به همین دلیل در شهر احمدآباد هند این دستورالعمل‌های جاده‌ای یک‌قدم به جلو برداشته و با استفاده از اشکال 3 بعدی توهمات جالبی را برای رانندگان رقم می‌زنند.

یک شرکت مدیریت بزرگراه در احمدآباد با کمک هنرمندان محلی به نام‌های Saumya Pandya Thakkar و Shakuntala Pandya محل عبور عابران با استفاده از توهم‌های نوری در مناطق دارای مدرسه را ترسیم نموده‌اند.

roadblock-illusion-720x720

تاکار در این مورد می‌گوید:” بسیاری از بچه‌ها ناچار به عبور از عرض بزرگراه بودند و به دلیل سرعت‌بالای خودروها با استفاده از این راهکار بسیار ایمن‌تر شده است”.

درمجموع در 4 چهارراه این راهکار به اجرا درآمده است و ازآنجایی‌که این پروژه در ماه ژانویه اجرایی شده است مقامات گزارش کرده‌اند که حوادث خطرناک در این مناطق حذف‌شده است و این بدان معنی است که این توهم‌های نوری مفید بوده است و رانندگان به وضوح توهم‌های نوری را دیده بطوریکه ترمز کامل کرده و یا با سرعت بسیار کم عبور می‌کنند.

به‌هرحال این برای رانندگان نیز خطرناک نیست ولی با این ایده که با خلاقیت‌های جدید می‌توان حس شوخ‌طبعی و لبخند را بعد از گذر از این توهمات نوری بر روی لبان رانندگان نیز دید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.