وقتی برای تعمیر McLaren F1 باید یک لپ تاب اسقاطی بیابید!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: طی ۲۴ سال گذشته کامپیوترها سریع‌تر از اتومبیل‌ها تغییر کردند. در نتیجه، شرکت مک‌لارن مجبور است نسخه‌ای خاص از یک سیستم قدیمی به نام کامپک ال‌تی‌ای ۵۲۸۰ (Compaq LTE 5280) را پیدا کند تا بتواند لوازم الکترونیکی مک‌لارن اف ۱ (McLaren F1 ) را بررسی و تعمیر کند.
در واقع، لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند مک‌لارن اف ۱ را تعمیر کنند، تقریباً به اندازه خود اتومبیل کمیاب هستند. شرکت مک‌لارن تنها ۱۰۰ دستگاه از این مدل را از زمان تولید اول ساخته و تنها نیمی از آن‌ها مجاز برای استفاده در خیابان‌ها هستند. ضمناً لپ‌تاپ‌های کامپک در حالت عادی یک سیستم آماده مصرف نیستند و به شکاف کارت‌های فشرده خاصی نیاز دارند که مختص تراشه این لپ‌تاپ‌ها طراحی و ساخته شده‌اند.
کامپک علاوه بر پشتیبانی از سخت افزار خاص، یک سیستم فوق‌العاده بزرگ و دست‌وپاگیر است. صفحه نمایش این سیستم یک پنل سیاه و سفید ۶۴۰ در ۲۰۰ پیکسلی است که ۴ سایه مختلف از خاکستری را دارد. این لپ‌تاپ از یک تراشه پنتیوم ۱۲۰ مگاهرتزی برخوردار است و از سیستم عامل ام‌اس-داس بهره می‌برد.
این اتومبیل و این لپ‌تاپ، هر دو بسیار عجیب هستند. قیمت این لپ تاپ بدون شکاف کارت تنها چند صد دلار است؛ اما قیمت سیستمی که کاملاً مجهز است و کار می‌کند، نزدیک به چند هزار دلار است. این قیمت تا زمانی که نمی‌دانید قیمت اف ۱ در بازار دست دوم بیش از ۱۰ میلیون دلار است، واقعاً زیاد به نظر می‌رسد.
با این حال، وابستگی به نسخه قدیمی سخت‌افزار به تدریج کار مهندسان مک‌لارن را سخت‌تر می‌کند. طبق گفته یکی از این افراد، شرکت مک‌لارن در حال کار بر روی نسخه جدیدی از این واسط کاربری است که با سیستم‌های مدرن‌تر سازگار باشد. این بدین معنی است که تعمیرکاران زمان بیشتری برای تعمیر یکی از کمیاب‌ترین و پرطرفدارترین اتومبیل‌های جهان را در اختیار خواهند داشت و نیازی نیست که به دنبال یک کامپک مبتنی بر داس باشند که کار کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.