پورشه 960 جدیدترین سوپرخودرو آلمانی برای رقابت با فراری

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: شایعاتی که به‌تازگی منتشرشده است نشان از آن دارد که خودروساز آلمانی پورشه در حال کار بر روی یک خودرو اسپرت جدید بانام جدید تا پایان دهه جاری میلادی است.

بعد از چندین سال ممکن است ما شاهد جانشین مدل موفق پورشه 928 و یا یک رقیب جدید برای مدل 914 باشیم و یا ممکن است به‌صورت کلی شاهد یک مدل جدید بر روی خط تولید خودروساز آلمانی باشیم.

حالا اخباری منتشرشده است که رد سال 2019 شاهد یک خودرو میلیون دلاری از سوی پورشه بانام زیبای پورشه 960 خواهیم بود.

هرچند تاکنون جزئیات این خودرو اعلام‌نشده است ولی انتظار یک موتور هشت سیلندر به همراه موتور الکترونیکی میانی با هندلینگ و فرمان پذیری داریم که البته شایعات حکایت از آن دارد که این خودرو بر روی معماری مدل کایمن بناشده است که بدین معنی است که این خودرو جانشین مدل موفق پورشه 918 نیست.

بدین ترتیب بعد از سال‌ها علاقه‌مندان پورشه یک مدل به‌اندازه 911 با پلتفرم موتور میانی را شاهد خواهند بود که البته مدل 960 از فناوری‌های جدید برای ایمن‌تر شده بهره خواهد برد.

به‌هرحال مدل 960 دارای قدرت پیشرانه 650 اسب بخاری توربوشارژ چهارگانه همانند ویرون خواهد بود که در مقام یادآوری مدل 718 باکستر و کایمن دارای فقط یک موتور توربو و مدل جدید 911 اس نیز از یک توربودوگانه بهره می‌برد.

مدل‌های جدید پورشه بر روی پلتفرم مدو لار فولکس‌واگن بنا خواهد شد که آن را پیش‌تر در نسل بعدی 718 و یا آئودی R8 و البته جانشین لامبورگینی هوراکان خواهیم دید و بدین ترتیب دارای سیستم محور تمام چرخ به‌صورت استاندارد خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.