موتورسیکلت 3 چرخ یاماها بر روی خط تولید!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: در واقع، شاخه موتورهای سه‌چرخ بسیار گسترده است. در ابتدا، یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب قرار داشت ساختارهایی از هاردی دیویدسون، هوندا و دیگر سازندگان،  اما اخیرا، ساختار دو چرخ در جلو یک چرخ در عقب توسط مارکهای تجاری مانند Can-Am محبوبیت پیدا کرده است.

yamaha-mwt-9-tilting-three-
سوالی دیگری که وجود دارد این است که یک موتور دقیقا به چه گفته می‌شود و اتوموبیل به چه گفته می‌شود. برای مثال، آیا سه چرخ Morgan خودرو می‌باشد یا یک موتور؟ البته که دو لاستیک باریک در جلو  و  چرخ عقبی چاقتر دارد، اما در چیزی شبیه به اطاقک خلبان هواپیما می‌نشینید و این وسیله‌‌ی حمل و نقل را با یک فرمان خلبانی می‌رانید. Polaris slingshot هم به این گونه است.
بعضی‌ها بر این باورند که سه‌چرخ‌ها هدف موتور را از بین می‌برند، که از نظر آنها، شاید مانور دادن این این وسیله‌های چابک و باریک است. با این وجود، دیگران این بحث را با اینکه چرخ سوم ارتباط با هوای آزاد را قطع نمی‌کند رد می‌کنند.
طرفدار هر بحثی که هستید، یاماها تصمیم گرفته که به هر دو گروه را راضی کند و خط تولیدی از مدل طرح کانسپ MWT-9 را شروع کرده است،  این بنا به گفته VisorDown می‌باشد. MWT-9 که برای بار اول سال گذشته در نمایشگاه موتور توکیو به نمایش در‌آمد یک طرح منحصر‌به‌فرد است که خود را از مدل‌های سه‌چرخ مانند  Can-Am اسپایدر، هارلی دیویدسون Tri-Glide و سه‌چرخه Morgan متمایز می‌کند. با استفاده از دو چرخ با قطر کمتر در جلو و یک چرخ استاندارد موتور در عقب، این چرخ بیشتر به یک موجود دوسر می‌خورد تا به چیز دیگری.
این طرح کانسپ از موتور سه سیلندر ۸۵۰ سی‌سی FZ-09 یاماها قدرت می‌گیرد، که احتمال زیاد وارد خط تولید هم خواهد شد. این نوع طراحی قبلا در اسکوتر سه‌چرخ Piaggio امتحان شده، اما با این همه جابه‌جایی یک موتور کامل سه‌چرخ مانده که هنوز ساخته شود.
طراحی منحصر‌به‌فرد ممکن است فاصله بین خلوص گرایان  دو چرخ و لیبرال‌های سه‌چرخ را بخاطر رانندگی با اعتماد به نفسی که طراحی، باریکی و ابعاد ظریفی که این موتور الهام می‌کند پر کند. سخت است که از وزن اضافه شده گذشت،  اما با قدرت بیشتر و تعادل و چسبندگی در جلو این طراحی سه‌چرخ ممکن است رانندگی را به بسیاری که هیچگاه به فکر آن نه افتادند معرفی کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.