لوکس ترین خودروهای بازار اروپا (تصاویر)

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:  بازار خودروهای لوکس و گران‌قیمت به اندازه‌ای تنوع دارد که نمی‌توان معیار مشخصی برای اینگونه خودروها تعیین کرد. در ادامه گران‌ترین خودروهای تولیدی جهان را معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر امکان خرید آنها فراهم است. این فهرست با وجود تمام پیچیدگی‌ها براساس چند معیار مشخص در بازار جهانی تهیه شد. برای شروع ابتدا تنها خودروهایی درنظر گرفته شد که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶م در خط تولید قرار داشته و تمامی آنها در این مدت در بازارهای مختلف عرضه شده باشند.

astondb9gt_1
ASTON MARTIN DB9 قیمت: ۲۰۲. ۷۷۵ دلار
۹ DB پیروزی بزرگی برای استون مارتین بود. این مدل ۲+۲ در سال ۲۰۰۳م معرفی شد و طراحی آن توسط طراح مشهور، هنریک فیسکر انجام شده است. طراحی DB۹ آنقدر خوب از آب درآمد که استون‌مارتین از این زبان و سبک طراحی در سایر مدل‌هایش نظیر ونتیج ۸ V و۱۲ V، سدان رپید و حتی مدل‌های گران‌تر و سریع‌تر ویراژ و ونکوئیش نیز استفاده کرد. حال دیگر پس از گذشت بیش از ۱۲ سال از ورود این مدل به بازار دیگر وقت بازنشستگی آن فرا رسیده است و استون مارتین تا پایان امسال مدل ۱۱ DB را به‌عنوان جانشین ۹ DB عرضه خواهد کرد. اما تا زمانی که جایگزین ۹ DBبه بازار بیاید، مدل ۹ GT DB گزینه خوبی برای خرج کردن بیش از ۲۰۰ هزار دلار است. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵/۹ لیتری این خودرو قدرت ۵۴۰ اسب بخار را تولید می‌کند که این قدرت توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته سکوئنشیال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


 

 bentley-continental-gt-v8s-
BENTLEY CONTINENTAL GT قیمت: ۲۰۱. ۲۲۵ دلار
به گزارش پرشین خودرو بنتلی کنتیننتال ۱۳ سال پیش به بازار آمد، اما در طی این سال‌ها همواره میزبان تغییرات و بهینه‌سازی‌های کوچک و بزرگ بوده و شاید بتوان مهم‌ترین بهینه‌سازی این مدل را امکان سفارش آن با پیشرانه ۸‌V دانست. در مدل۸ V نشان بنتلی از رنگ سیاه به قرمز تغییر یافته است. هرچند در خط مستقیم کانتیننتال ۸ V خودروهای چندان سریعی نیستند اما سبک‌تر بودن قسمت جلو خودرو در این مدل، رانندگی با آن را جذاب‌تر کرده است. نسخه ۸ سیلندر کانتیننتال دارای ۵۲۱ اسب بخار قدرت و مدل ۱۲ سیلندر دبلیو شکل این خودرو توانایی تولید ۵۸۲ اسب بخار توان را دارد که تمامی این مدل‌ها از جعبه دنده ۸ سرعته و سیستم ۴ چرخ محرک بهره‌مند هستند.

california-t-thumb
FERRARI CALIFORNIA T قیمت: ۲۰۲. ۷۲۳ دلار
کالیفرنیا آرام‌ترین و لطیف‌ترین محصول فراری است و می‌توان آن را به صورت روزمره نیز مورد استفاده قرار داد، برای اثبات این قضیه فراری در این خودرو حتی جالیوانی تعبیه کرده است. اگر بخواهید از دیدن آسمان نیز لذت ببرید می‌توانید تنها با فشردن یک کلید سقف فلزی کالیفرنیا را به داخل صندوق عقب بفرستید. سقف کالیفرنیا برای باز شدن تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد. کالیفرنیا T از پیشرانه ۳/۹لیتری ۸ V استفاده می‌کند و حرف T در این مدل نشان‌دهنده استفاده از سیستم توربوشارژر است. این پیشرانه دارای خروجی ۵۵۲ اسب بخار قدرت است و به لطف وجود جعبه‌دنده ۷ سرعته ۲کلاچه، کالیفرنیا برای رسیدن از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳/۳ثانیه و برای طی مسافت ۴۰۰ متر نیز به ۱۱/۲ثانیه زمان احتیاج دارد.


2015-Bentley-Flying-Spur-V8
BENTLEY FLYING SPUR V8 قیمت: ۲۰۶. ۷۲۵ دلار
شاید پرداخت ۲۰۰هزار دلار پول برای مدل پایه یک سدان منطقی به نظر نیاید اما این موارد در دنیای ثروتمندان امری طبیعی است. فلایینگ اسپر بر اساس مدل کانتیننتال ساخته شده و همانند کانتیننتال از سیستم ۴چرخ متحرک و جعبه‌دنده ۸سرعته خودکار بهره‌مند است، اما توان پیشرانه فلایینگ اسپر متفاوت بوده و در مدل ۸ V دارای ۵۰۰ اسب بخار قدرت و در مدل ۱۲ W دارای ۶۱۶ اسب بخار قدرت است. شاید این سوال پیش بیاید که وقتی قرار است این همه پول برای یک ماشین پرداخت شود چرا باید آن را با پیشرانه کوچکتر ۸ سیلندر خریداری کرد؟ اما در پاسخ باید گفت در برخی کشورها که قوانین سختی درباره انتشار دی اکسید کربن وجود دارد، خرید خودرو با پیشرانه پاک‌تر می‌تواند مخارج سالانه کمتری به همراه داشته باشد.


Huracán-LP-580-2_3-4-Front-
LAMBORGHINI HURACAN LP 580 2 قیمت: ۲۰۴. ۵۹۵ دلار
لامبورگینی هوراکان LP۵۸۰ با اینکه ارزان‌ترین محصول لامبورگینی محسوب می‌شود اما عملکردی خیره‌کننده دارد. در طراحی بدنه هوراکان از خطوط تیز و زاویه‌دار بهره‌گیری شده و نتیجه نهایی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز از قبل شده است؛ در داخل کابین هم ترکیبی بسیار هوشمندانه از یک خودرو لوکس و یک هواپیمای جنگنده را مشاهده می‌کنید. اما بخش دیوانه‌کننده هوراکان درست پشت سر راننده قرار دارد، جایی که شاهد آرمیدن پیشرانه ۵/۲لیتری ۱۰ V به قدرت ۵۷۱ اسب بخار هستیم که به یک جعبه دنده ۷ سرعته ۲کلاچه متصل شده است.


white2
ASTON MARTIN RAPID S قیمت: ۲۰۹. ۸۲۵ دلار
رپید نخستین‌بار در سال ۲۰۰۶م و به عنوان یک خودرو مفهومی پا به عرصه وجود گذاشت. رپید یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین طراحی‌ها را بین خودروها دارد. شیب بسیار زیاد شیشه جلو باعث محدودیت زیادی برای دید راننده شده است و سقف فست‌بک آن در عقب آنقدر شیب ملایمی دارد که شاید فکر کنید در صندلی‌های عقب این خودرو حتی یک هابیت هم جا نشود! داخل کابین هم طرحی شبیه هواپیمای جت جنگی دارد و در جای‌جای آن نیز استفاده از آلومینیوم به چشم می‌خورد که بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است، جذابیت‌های رپید اینجا به پایان نمی‌رسد و بخش جذاب‌تر نیز وجود دارد و آن پیشرانه ۱۲ V این خودرو با قدرت ۵۵۰ اسب بخار است.


2013-Mercedes-Benz-G63-AMG-
MERCEDES AMG G65 قیمت: ۲۱۸. ۸۲۵ دلار
بنز کلاس جی از هر نظر خودرویی خاص و جذاب است و در بین انواع مدل‌های کلاس جی یا به قول آلمانی‌ها Gelandewagon نسخهٔ ۶۵ G از همه خاص‌تر و گران‌تر است. با خرید ۶۵ G توانی معادل یک نیروگاه هسته‌ای در داخل کاپوت نصیب شما خواهد شد. پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی دارای حجم ۶ لیتر بوده و به یاری دو توربوشارژر می‌تواند قدرت خروجی معادل ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور عظیم ۱۰۰۰ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار دهد.


2008_Mercedes-Benz_R230_SL6
MERCEDES AMG SL 65 قیمت: ۲۱۹. ۷۷۵ دلار
۶۵ SL از قوای فنی مشابه با ۶۵ G استفاده می‌کند. همان پیشرانه ۶ لیتری تویین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار در این مدل استفاده شده است و توانایی رساندن ۶۵ SL به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳/۷ ثانیه دارد. شاید حداکثر شتاب ۶۵ SL تفاوت چندانی با مدل ارزان‌تر ۶۳ SL نداشته باشد، اما خاص بودن شخصیت پیشرانه ۱۲ سیلندر را نمی‌توان با چیز دیگری عوض کرد، البته حک شدن نشان ۶۵ روی خودرو نیز نشان‌دهنده کلاس بالاتر خودرو شما خواهد بود.


1200x-1
BENTLEY BENTAYGA قیمت: ۲۳۱. ۸۲۵ دلار
اتوره بوگاتی مشهور زمانی بنتلی ۴/۵ لیتری را سریع‌ترین خودرو دنیا نامیده بود. این گفته وی امروز نیز درباره یکی دیگر از مدل‌های بنتلی صدق می‌کند. نخستین شاسی‌بلند بنتلی، بنتایگا با حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین SUV جهان را با خود یدک می‌کشد. این رکورد به این سادگی‌ها به‌دست نیامده است؛ برای این کار، بنتلی پیشرانه ۱۲ W با حجم ۶ لیتر را برای بنتایگا تدارک دیده است. داخل کابین بنتایگا نیز به‌صورت ۵ نفره یا ۴ نفره قابل سفارش است و در آن از بهترین انواع چرم استفاده شده است. قیمت این مدل از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و تولید آن تنها به ۶۰۸ دستگاه محدود خواهد بود.


2015-mercedes-benz-s-class_
MERCEDES BENZ AMG S65 قیمت: ۲۳۶. ۶۷۵ دلار
زمانی که مدل ۶۳ S را مورد آزمایش قرار دادیم آن را در یک جمله توصیف کردیم: «برترین در هر زمینه‌ای». اما حالا مدلی را معرفی خواهیم کرد که ۴۰درصد گران‌تر بوده و تعداد سیلندرهای آن نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است، پیشرانه این مدل نیز تویین توربو ۱۲ سیلندر با قدرت ۶۲۱ اسب بخار است و با کد ۲۷۹ M شناخته می‌شود. مدل ۶۵ S سدان نیز موجود است که حدود ۱۰هزار دلار ارزان‌تر از برادر ۲ درخود است.


bentley-continental-gt-spee
BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED قیمت: ۲۴۲. ۱۲۵ دلار
جی‌تی اسپید گران‌ترین نسخه کانتیننتال است. این خودرو با دارا بودن ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتون متر گشتاور، توانایی رسیدن به سرعت ۳۳۱ کیلومتر بر ساعت را دارد. کانتیننتال جی‌تی اسپید مجهز به سیستم ۴چرخ محرک و جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار است، همچنین شاسی آن نسبت به مدل استاندارد تقویت شده است. تکمیل‌کننده ظاهر لوکس کانتیننتال جی‌تی اسپید رینگ‌های بزرگی به قطر ۲۱ اینچ هستند. اگر پرداخت ۲۴۰ هزار دلار برای این خودرو به اندازهٔ کافی هیجان‌انگیز نیست می‌توانید با پرداخت ۲۰هزار دلار بیشتر، مدل روباز کنتیننتال جی‌تی اسپید را خریداری کنید.


ferrari_488_gtb_3
FERRARI 488 GTB قیمت: ۲۴۲. ۷۳۷ دلار
فراری ۴۸۸GTB به عنوان جانشین مدل بسیار محبوب ۴۵۸ ایتالیا معرفی شد و البته توانست علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. برخلاف ۴۵۸ که از پیشرانه تنفس طبیعی ۴/۵ لیتری استفاده می‌کرد، ۴۸۸GTB از پیشرانه کوچکتر اما قوی‌تر ۳/۹ لیتری بهره‌مند است که پیش از این در مدل کالیفرنیا T نیز استفاده شده بود. این پیشرانه ۸سیلندر از نوع V شکل است که سیلندرهای آن با زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند، در هر سرسیلندر نیز ۲ عدد میل سوپاپ تعبیه شده است که مجموع تعداد میل سوپاپ‌ها را به ۴ عدد می‌رساند، سیستم سوخت‌رسانی نیز از نوع تزریق مستقیم سوخت است. اما مهم‌ترین تغییر در این پیشرانه نسبت به پیشرانه ۴۵۸ استفاده از سیستم پرخوران است، با وجود حجم موتور کمتر، پیشرانه جدید به یاری ۲ عدد توربوشارژر می‌توانند قدرت ۶۶۱ اسب بخار را تولید کنند که به میزان ۹۹ اسب بخار بیشتر از مدل ۴۵۸ است و به‌طور تقریبی معادل با سوپراسپرت افسانه‌ای انزو است.


land-rover-range-rover-blac
RANGEROVER H&H قیمت: ۲۴۵. ۴۹۵دلار
اگر کسی بخواهد مقدار زیادی پول را بابت خرید یک رنجروور خرج کند، بهترین راه خرید نسخه H&H رنجروور است. آپشن‌ها و امکانات این خودرو آنقدر زیاد هستند که سبب شده قیمت آن به فراتر از ۲۴۰هزار دلار برسد. این مدل را با رنگ سبز خاص و وجود نشان H&H در کنار گلگیر و روی در صندوق عقب می‌توان شناسایی کرد. در داخل کابین رنجروور H&H از چوب گردوی فرانسوی استفاده شده که با چوب استفاده شده در اسلحه‌های شکاری Holland & Holland مشابه است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.