آئودی از فناوری اطلاع رسانی به سبک شکلک های ژاپنی را رونمایی کرد

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: ژاپن دارای یکی از مودب ترین رانندگان در جهان هستند و آنها سریع نمی روند و حتی از زبان خود برای به زبان راندن بسیاری از جملات روزمره در رانندگی استفاده نمیکنند و این بدان معنی است که راه های بسیار کمتری برای ارتباط برقرار کردن رانندگان با یکدیگر وجود دارد.

در حال حاضر مهندسین باهوش آلمانی برای اولین بار از ماتریس های LED در چراغ های جلو بهره برده اند که با فناوری Kaomoji ژاپنی همخوانی دارد که کلمه ژاپنی ها پر از شکلک است.

البته این ایده بسیار ساده بوده و از همین روی شما متعجب میشوید که چرا تاکنون هیچ کس بر روی آن تمرکز نکرده بود و از آنجایی که آئودی LED های بسیاری در جلو دارد می تواند آنها را به صورت جداگانه کنترل کرده و شکلک های منحصر به فردی تولید کند.

این سیستم بخشی از یک گزینه اختیاری به نام Active Driver است که البته دارای هزینه 500 هزار ینی و یا 4500 دلاری است که البته ممکن است در نگاه اول کمی گران به نظر برسد ولی در مدیریت سلامت راننده بسیار مفید است.

AUDI

تیم توسعه دهنده در این مورد می گوید:” شکلک های ژاپنی دارای یک قدرت بسیار بالاتر از بیان است و در ضمن باعث ایجاد ایمنی بین رانندگان و ترویج این گونه گفتمان خواهد شد”.

سنسور ساخته شده به پشت صندلی راننده متصل خواهد شد و وضعیت او را تعیین خواهد کرد و در صورت بالابوده فشار خون و سایر علائم به ارسال هشدار اقدام خواهد کرد و روی صفحه نمایش شکلک متناسب با آن وضعیت نیز به نمایش درخواهد آمد.

در ضمن شما می توانید با 2200 دلار دیگر این سیستم را در چراغ های عقب نیز فعال کرده و از رانندگان عذرخواهی و یا تشکر بکنید.

تحقیقات ثابت کرده است که با استفاده از این سیستم، سطح استرس رانندگان درگیر به نصف کاهش پیدا کرده است و البته در این میان آئودی تنها خودروسازی نیست که این فناوری را پیاده سازی کرده است و هوندا نیز تلاش های مشابهی انجام داده است که البته به مرحله عمل نرسیده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.