تسلا خودرو الکتریکی مقرون به صرفه Model 3 را رونمایی کرد

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:به ادعای تسلا مدل 3 می‌تواند با هربار شارژ 346 کیلومتر را طی کند که برای یک  خودروی الکتریکی ادعای بزرگیست. این خودرو قرار است سال 2017 به دست افرادی که آن را سفارش داده‌اند برسد و تسلا اعتقاد دارد Model 3 بهترین خودرویی است که تا پایان سال 2017 می‌توانید با 35 هزار دلار خریداری کنید؛ حتی بدون هیچ آپشن جانبی. به ادعای تسلا این خودرو همچنین یکی از ایمین‌ترین خودروهای دنیاست.

TESLA-MODEL-3-2

تسلا مدل 3 تا همین لحظه بیش از 135 هزار سفارش ثبت کرده است.  سفارش‌دهندگان باید مبلغ 1000 دلار را به عنوان بیعانه پرداخت کنند. مدل پایه این خودرو می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و مدل‌های گران‌تر بسیار سریع‌تر خواهند بود. تمامی نسخه‌های مدل 3 می‌توانند از شبکه سوپرشارژ تسلا استفاده کنند که گفته می‌شود تا پایان سال 2017 و زمان عرضه این خودرو 7200 ایستگاه سوپرشارژ قرار است در آمریکا وجود داشته باشد.

TESLA-MODEL-3-3

درست مانند مدل قبلی Model S مدل جدید نیز در دو نسخه یکی با چرخ‌های عقب پیشران و دیگری همه چرخ‌ها پیشران عرضه شده و یک صفحه‌نمایش 15 اینچی لمسی نیز به صورت افقی درون اتاقک قرار داده شده است. حالت رانندگی خودکار به صورت استاندارد وجود داشته و تمامی گزینه‌های ایمنی نیز به صورت پیشفرض فعال هستند. به گفته ماسک این خودرو ظرفیت حمل 5 نفر بالغ را به راحتی خواهد داشت.

شیشه جلوی خودرو با سان‌روف ترکیب شده و مانند Model S یکپارچه است. همچنین صندوق هم در جلو و هم در عقب ماشین تعبیه شده و به ادعای تسلا از هر ماشین بنزینی با چنین ابعادی جای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد به طوری که می‌توانید یک تخته اسکی به طول بیش از 2 متر را نیز درون آن جا بدهید.

TESLA-MODEL-3-4

گفتنی است دو خودروی الکتریکی فعلی تسلا یعنی Model S و Model X بسیار گران بوده و بیش از 100 هزار دلار قیمت دارند. حالا که تسلا تصمیم گرفته فروش خودروهای خود را حداقل ده برابر کند به خودرویی بسیار ارزان‌تر نیاز داشته و به همین دلیل Model 3 با قیمت 35 هزار دلاری را تولید کرده است. البته همان‌طور که گفتیم این خودرو حداقل 18 ماه دیگر رسماً عرضه خواهد شد و شاید جدی‌ترین رقیب آن Chevy Bolt باشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.