پورشه آلمانی سهم موفقیت کارکنانش را نقدی پرداخت می کند

پس از آنکه شرکت خودروسازی پورشه بهترین سال تاریخ فعالیت‌هایش را در سال 2015 پشت سر گذاشت، حالا تصمیم گرفته است که کارکنانش را در شادی این موفقیت سهیم کند.

بر اساس اعلام این شرکت، هریک از کارکنان 8911 یورو به‌عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. در سال گذشته میلادی شرکت پورشه موفق شد تعداد 225هزار و 121 دستگاه خودرو تحویل مشتریانش دهد که این رقم نسبت به سال 2014 میلادی رشدی 19 درصدی را نشان می‌دهد.

بنابراین در سال 2015 درآمدهای این شرکت تا 25 درصد افزایش یافت و به نزدیک 5/ 21 میلیارد یورو رسید. سود عملیاتی این شرکت نیز تا 25 درصد افزایش یافت و به 4/ 3 میلیارد یورو رسید.

شرکت پورشه برای جشن گرفتن این موفقیت به هریک از حدود 15هزار و 600 نفر کارمند خود مبلغ 8911 یورو پاداش می‌دهد.

این پاداش شامل دو بخش خواهد بود. مبلغ 8211 دلار از آن مستقیم وارد حساب کارکنان خواهد شد و 700 یوروی باقی‌مانده به‌صورت سهم کارکنان در طرح مستمری یا حق بازنشستگی کارکنان پورشه لحاظ خواهد شد.

 این در حالی است که افشای پرداخت پاداش 101میلیون دلاری شرکت به وندلین ویدکینگ، مدیرعامل این شرکت که به عنوان پاداش سال‌جاری میلادی به وی پرداخت شده صدای کارکنان پورشه را درآورده است.با این رقم ویدکینگ پس از یورف اکرمان، مدیرعامل پیشین دویچه بانک آلمان به دومین مدیر ارشدی تبدیل شود که پاداش سالانه بالای یکصد میلیون دلار دریافت کرده است.رشد ارزش سهام پورشه از 252یورو در سال 2007 میلادی به 1600 یورو طی سال جاری میلادی، علت اصلی پرداخت این پاداش بوده است.ویدکینگ در واکنش به اعتراض‌ها اعلام کرده او تنها کارمند پورشه نیست که مشمول پاداش شده و سایر کارکنان این شرکت هر یک به نسبت جایگاه خود پاداش دریافت کرده‌اند.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.