جگوار بریتانیایی تولید مدل نوستالوژیک XKSS را ادامه می دهد

مدل فوق لوکس اسپرت  جگوار با تیراژ بسیار محدود 9 عددی که به وسیله دست بوسیله بخش Jaguar Classic ساخته می شود دوباره ساخته می شود.

Jaguar-XKSS2

خودرو Jaguar XKSS به اعتقاد کارشناسان به عنوان اولین سوپرخودرو در جهان شناخته می شود که در سال 1955 برای رقابت های قهرمانی جهان و لامانش معرفی شد و 9 عدد از این خودروها در آتش سوزی در کارخانه Browns Lane از بین رفت و در حقیقت این 9 مدل ادامه دهنده تولید این خودرو است.

Jaguar-XKSS1

این خودرو موفق به کسب 3 پیروزی پیاپی برای جگوار در رقابت های لامانش در سال های 1955 تا 1957 پس از هت تریک سرویلیامز لیون بود و سپس در سال 1957 این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه های جاده ای این خودرو را نیز روانه بازار کند که در نتیجه دچار تغییراتی از جمله شیشه جلو بالاتر به همراه درب اضافی در سمت مسافر و همچنین حذف باله معروف پشت صندلی راننده اشاره کرد.

هر تیکه و قطعه Jaguar XKSS توسط بخش تضمین کیفیت جگوار پشتیبانی شده است و انتظار می رود که با برچشب قیمت 1.4 میلیون دلاری در سال 2017 آماده تحویل به مشتریان باشد.

وایل سال جاری، این شرکت بریتانیایی اعلام کرد که بخش خودروهای کلاسیک جگوار باید ۹ نسخه از خودروی اسپرت XKSS سوخته شده در کارخانه را برای گروهی خاص از کلکسیون داران و مشتریان تولید کند.

قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر خطی است که از مدل D-Type به عاریت گرفته شده و قدرت آن ۲۶۲ اسب بخار است.
اولین نمونه از این خودرو در رنگ سبز ساخته شده است که نتیجه ی ۱۸ ماه تحقیق است و به عنوان یک طرح در ساخت ۹ خودروی مذکور استفاده می‌شود.
جگوار اعلام کرد این خودرو ها کاملا جدید هستند و شماره شاسی آنها به ترتیب از آرشیو شماره شاسی های XKSS برگرفته شده است. همه ۹ نسخه از XKSS با قیمت بیش از یک میلیون پوند (۱.۶۵ میلیون دلار) فروخته شده است.

همچنین این خودروی اسپرت همانند خودروهای امروزی از چهار چرخ مجهز به لاستیک های دانلوپ و ترمزهای دیسکی با پمپ های ساخت شرکت PLESSEY بهره می‌برد و لاستیک‌های دانلوپ سوار بر رینگ‌های آلیاژ منیزیم دو تکه‌ای است.
داخل کابین XKSS اصلی جدید شامل ویژگی های جالبی مانند ابزار های کیلومترشمار از جنس فلز است. تمامی قطعات داشبورد و فرمان خودرو از جنس چوب است، همچنین صندلی ها از چرم ساخته شده‌اند و شکل و شمایلی نوستالژی مانند به این خودرو می‌دهند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.