توسعه یک هایپرخودرو با مشارکت آستون مارتین و ردبول

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: برند بریتانیایی با شریک پرآوازه فرمول وان خود یعنی Red Bull Racing در حال توسعه یک هایپرخودرو جدید هستند.

آدریان نیوی مدیر ارشد رد بول به همراه مارک ریچمن از مدیران ارشد طراحی آستون مارتین در حال کار بر روی طراحی و توسعه مدل جدید هستند.

به هر حال نیوی یکی از موفق ترین طراحان فرمول وان است و آستون مارتین از تجارب او در طراحی  Aston Martin DB11 و Vulcan بهره گرفته است.

این پروژه با کد رمز AM-RB 001 از فناوری فرمول وان در طراحی خود بهره می برد که بدین ترتیب دارای سیستم موتور میانی خواهد بود و از فناوری هیبریدی این خودروها نیز بی بهره نخواهد ماند.

تنها 99 نسخه از این خودرو که در سال 2018 عرضه خواهد شد تولید می شود و تنها یک تیزر عکس که در بالا مشاهده می کنید از این خودرو منتشر شده است.

مدیرعامل آستون مارتین در یک توئیت اعلام کرده است که با همکاری با شریک جدید در پروژه مذکور، شاهد یک خودرو سریع تر از هر خودرو فرمول وان در پیست سیلوراستون خواهیم بود.

کریستین هورنر مدیر ارشد ردبول در این مورد می گوید:” از طریق این مشارکت،ما به یاد بازگشت با شکوه آستون مارتین به رقابت های جایزه بزرگ در سال 1960 می افتیم و رد بول با فناوری های پیشرفته یکی از بهترین محصولات جاده ای را رقم خواهد زد”.

به مناسبت این همکاری، اتومبیل جدید فرمول وان رد بول آرم آستون مارتین را در رقابت های 2016 بر پیشانی خود خواهد داشت که برای نخستین بار است که از سال 1960 آستون مارتین با رقابت های فرمول وان به صورت مستقیم درگیر شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.