آغاز اولین عرضه سورن توربوشارژ به مناسبت دهه فجر

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد ؛ اولین سورن توربوشارژ  به صورت فروش فوری و با قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومان، با موعد تحویل 20 روزه و مدل 95 ، از روز شنبه 24 بهمن ماه آغاز خواهد شد .

از مزایای موتورهای توربوشارژ می توان به: افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش راندمان و بهره‏ وری سوخت، احتراق کامل‏تر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی اشاره کرد.

محصول جدید سورن توربوشارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجهیزات مناسب، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژ بوده و می ‏تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در واقع یکی از اهداف شرکت در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروهای برند ملی با نصب سامانه توربوشارژ مطابق با تکنولوژی خودروسازان اروپایی بوده است.
مصطفی خان کرمی افزود، طرح مذکور دارای محدودیت در ظرفیت ثبت نام می باشد. هموطنان با مراجعه به نمایندگی های مجاز سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو به نشانیikco.iranecar.com می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

از جمله مهمترین تغییرات انجام شده برای تجهیز EF7 به توربوچاجر، می‌‍توان به تعویض پیستون‌ها با نمونه‌های مستحکم‌تر و تراکم پایین، طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر، طراحی منیفولد اگزوز مناسب برای توربو و قطعات مربوطه، افزوده شدن اینترکولر برای خنک کاری هوای فشرده شده خروجی از توربو و استفاده از سوپاپ های دود سدیمی اشاره کرد.

با این حساب باید گفت که تغییرات پیشرانه اصولی انجام شده و مهندسان شرکت ایپکو که مسئولیت طراحی و توسعه این پیشرانه را بر عهده داشته اند تلاش حداکثری را برای حفظ دوام و افزایش راندمان این پیشرانه به کار بسته اند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.