برترین خودروهای پرنده در طول تاریخ (تصاویر)

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: تصور کنید که بر فراز یک ترافیک در هم گره خورده در حال پرواز هستید که یکی از ایده‌های خودرو پرنده بوده است و ما در اینجا چند نمونه از گذشته، حال و آینده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Terrafugia-Transition

Terrafugia Transition
با بال‌های جمع شدنی، Terrafugia یکی از معدود وسایل نقلیه مجاز برای تردد در جاده‌ها و همچنین استفاده از هوا است که با یک موتور دارای وزن ۴۴۰ کیلوگرمی‌است که می‌تواند یک خلبان و مسافر را حمل و نقل کند.
به عنوان یک خودرو، دارای متوسط مصرف سوخت ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز است.


ConVairCar-Model-118

ConVairCar Model 118
با استفاده از یک رویکرد عملگرایانه تر از سایر سازندگان خودروهای پرنده، هنری دریفوس طراح صنعتی تصمیم به پیوند یک هواپیما بدون کابین خلبان به سقف یک ماشین معمولی گرفت که البته پس از یک سقوط مرگبار در یک آزمون معمولی، این پروژه بلندپروازانه برای همیشه به تاریخ پیوست.


 

Aerocar-I

Aerocar I
مولتان تیلور (۱۹۱۲-۱۹۹۵) یکی از تنها کسانی بود که قادر به پرواز با یک خودرو پرنده شد و به رویای خود جامه عمل پوشاند.
تیلور که یک مهندس پرواز بود پس از پایان جنگ جهانی دوم در حدود ۶ عدد از Aerocar I را تولید کرد که به مدت دو سال یکی از وسایل نقلیه با ارزش در حوزه اطلاعات ترافیکی در منطقه پورتلند اورگان بود که البته امروز هر کدام از این ۶ عدد خودرو پرنده ارزشی در حدود ۲٫۲ میلیون دلار دارند.


Aerocar-III

Aerocar III
در حدود ۶ نمونه از Aerocar III توسط شرکت بین المللی Aerocar International تولید شده است که البته هی چاه موفق به پرواز در بعد گسترده نشده و در حال حاضر تنها در موزه پرواز سیاتل دیده می‌شوند.


 

Trautmann-RoadAir

Trautmann RoadAir
در سال ۱۹۵۹، هربرت تراوتمن یک پرواز آزمایشی را برای اولین بار بر روی جاده‌ها انجام داد که این وسیله نقلیه مرموز از دیدگاه سازنده دارای یک شکوه و عظمت خاصی بود.
البته در پرواز تا ارتفاع ۳ پایی قبل از فرود این خودرو تکان‌های ناگهانی داشت تا بیش از حد ناپایدار و خطرناک توصیف شود و آن پرواز تنها پرواز این خودرو پرنده تا زمان مرگ سازنده اش بود.


Skycar-200

Skycar 200
در کسب و کار خودروهای پرنده، پل مولر از کانادا نیز یکی از پیشگامان مدرن است که بنیاد بین المللی او در حدود ده‌ها میلیون دلار در طول ۴۰ سال گذشته در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است.


Skycar-400

Skycar 400
به منظور بهبود بهره وری، مدل جدید اسکای کار شاهد تغییرات مختفی از جمله در بال‌ها و سیستم پیشرانه بود که بدین ترتیب در هوا دارای سرعت بالای ۵۳۳ کیلومتر در ساعت و گرفتن ارتفاعی تا ۱۰ هزار متری بود تا بدین تریتب اسکای کار جدید بیشتر شبیه به یک هواپیما باشد تا اینکه یک خودرو پرنده آنرا بتوان نامید.


PAL-V-One

PAL-V One
تولید این خودرو پرنده کوچک ۳ چرخ به زودی و با تیراژ ۴۵ عدد در سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد که البته برچسب قیمت ۵۰۰ هزار یورویی نیز خواهد داشت.
به هر حال این خودرو مجوز استفاده از هوا و جاده چندین کشور اروپایی را دریافت کرده است که البته در بعد یک هلی کوپتر بسیار موفق تر خواهد بود چون به صورت عمودی به هوا بر می‌خیزد.


 

Aeromobil

Aeromobil
در سال ۱۹۹۰، استفان کلاین و ژوراژ واکوک شروع به طراحی یک خودرو پرنده کردند که این دو اسلواک نمونه‌های خود را بعد از ۲۰ سال تحقیق و توسعه آماده پرواز کردند.
این خودرو پرنده می‌تواند تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند که به طور یقین یک موفقیت برای این تیم است.
نسخه بروز شده این خودرو پرنده در نمایشگاه SAE AeroTech در سال ۲۰۱۳ در مونترال کانادا به نمایش درآمد.


 

AVE-Mizar

AVE Mizar

این خودرو می‌توانست یکی از عجیب و غریب ترین خودروهای پرنده باشد که عقب یک سسنا را به یک فورد پینتو متصل کرده بود که یک ایده خطرناک و عجیب به شمار می‌رفت.
این خودرو پرنده چندین آزمایش را پشت سرگداشت ولی ساختار ضعیف بال باعث شکست آن در آزمایش دوم شد که البته یک تراژدی غمناک را نیز در پی خود داشت و مالک و طراح آن در متعاقب این سانحه کشته شدند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.