رانندگی در روز بارانی چگونه ایمن تر است؟

توصیه اکید می‌کنم رانندگی در روز بارانی که مراقب چاله‌های پر از آب باشید چون به هیچ عنوان شما از عمق آن خبر ندارید و بهترین کار این است که پای خود را بر روی پدال ترمز گذاشته و با کنترل وسیله نقلیه خود تا سر حد امکان از آن دوری کنید.
کروز کنترل
از استفاده از کروز کنترل اجتناب کنید زیرا این سیستم با سرعت یکنواخت به حرکت خود ادامه داده و ممکن است در لغزش‌های جاده ای سرعت ان به یکباره زیاد شود که به طور یقین دوست ندارید با کامیون جلویی برخورد کنید.
تقاطع
مایعات خودرو همانند روغن در محل عبور عابرین پیاده در تقاطع‌ها به وفور یافت می‌شوند و این مایعات هنگامی‌که با آب باران مخلوط شوند می‌توانند کارکرد یک قطعه یخ بسیار لیز را داشته باشند پس سرعت خود را در تقاطع‌ها بسیار کم کنید.
فاصله ایمن
همیشه فاصله مجاز با وسیله نقلیه جلویی را حفظ کرده ودر روزهای بارانی بر این کار اهتمام بیشتری بورزید زیرا وقتی که باران می‌آید فرصت واکنش به فقط ۳ ثانیه حداقل کاهش می‌یابد.
جمع شدگی آب
مراقب جمع شدگی آب بر روی سطح جاده باشید زیرا در این موارد درصد لغزش خودرو بسیار زیاد بوده و بهتر است در صورت لزوم کمی‌با دقت تغییر مسیر داده تا از عوارض بعدی آن نیز مصون باشید.
توقف در محل ایمن
اگر باران به صورت سیل آسایی ببارد و مانع توانایی شما برای رانندگی شود بهتر است در یک مکان امن توقف کرده به طوریکه مکان مورد نبظر از لحاظ ریزش بلای آسمانی و یا شکتن شاخه‌ها نیز ایمن باشد و در ضمن مراقب نیز باشید اگر شما در یک مکان بد و ناامن همانند نزدیکی بیش از حد به بزرگراه پارک کرده باشید ممکن است یک راننده بی دقت را نیز بدبخت کنید.
لاستیک و تایر
شما باید لاستیک‌های خود را به طور منظم بازرسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی قرار دارند و در ضمن فشار آنان را نیز یک بار در ماه بررسی کنید و در صورتی که دارای تنظیم باد درستی نباشند به خصوص در بازارن به خوبی انجام وظیفه نخواهند نمود.
برف پاک کن‌ها
به گزارش خودروسازی؛ هنگامی‌که نوار پلاستیکی بر روی برف پاک کن شیشه جلو به خوبی اسلاید نشود ممکن است صر و صدا ایجاد کرده و بر روی سطح شیشه نیز ایجاد خراش کند و از همین روی توصیه می‌شود که شما آنها را یک بار در سال تغییر دهید که همین امر باعث می‌شود که ایمنی شما در شایط بارانی تغییر محسوسی ایجاد شود.
چراغ‌های جلو موثر
شما باید ردر روزهای بارانی چراغ‌های جلو خود را روشن گذاشته تا مطمئن شوید که به وضوح توسط سایر رانندگان دیده می‌شوید و در شرابط دشوار و بحرانی روشن کردن چراغ‌های خطر نیز می‌تواند یک تصمیم عاقلانه محسوب شود.
سرعت
همیشه توصیه می‌شود که مراقب باشید و سرعت خود را کاهش دهید زیرا این یک قانون حیاتی است تا زندگی خود و دیگران را نجات دهید

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.