مرسدس بنز در حال آزمایش خودرو زرهی کلاس G برای ناتو

به نظر می رسد که یک خودرو سبک زرهی یا همان LAPV بر اساس معماری Mercedes-Benz G500 4x4x2 در حال توسعه از سوی برند آلمانی مرسدس بنز است.

قابلیت های خاص این خودرو در همکاری با شرکت اتریشی Magna Steyr امکان پذیر شده است که در حال همکاری در تولید محصولات کلاس G مرسدس بنز از سال 1979 است.

mercedes-g-class-lapv-spy-photos-02

تخصص نظامی این شرکت به خوبی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است که از آن جمله می توان به سپرهای زاویه‌دار و یک لوله مخصوص تنفس عمیق برای عبور از بستر رودخانه اشاره کرد. به هر حال به خاطر اینکه این محصول یک پروژه نظامی است حتی در تصاویر جاسوسی هم ما چندان مشخصاتی از آن به دست نمی‌آوریم.

خبری که برای ما جالب‌توجه است، این است که مرسدس پیشرانهٔ 4.0 لیتری توربوی V8 مدل AMG GT را جایگزین موتور 5.0 لیتری V8 مدل قبلی G550 کرده است.
پیشرانهٔ جدید قادر است 416 اسب‌بخار قدرت و 610 نیوتون متر گشتاور تولید کند. بدین معنا که قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به قبل به ترتیب 34 اسب‌بخار و 80 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. طبق گفتهٔ کمپانی، این پیشرانه کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانهٔ قبلی است اما مرسدس تاکنون به‌صورت رسمی اطلاعاتی در خصوص مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده است.
شروع قیمت برای G550 مدل 2016، 119,900 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.