مرسدس بنز پرفروشترین خودروساز لوکس 2018

خودروبرتر– در رقابت داغ و قدیمی برای کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان، بنز برای سومین سال پیاپی رقیب خود ب‌ام‌و را شکست داد و با فروش دو میلیون و ۳۱۰ هزار ماشین، برترین خودروساز لوکس جهان در سال ۲۰۱۸ شد.

فروش مدل S، لوکس‌ترین مدل این کارخانه، در سال ۲۰۱۸ دوازده درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد. سهم مدل‌های کوچک‌تر بنز حدود ۲۵ درصد کل فروش کارخانه بود و یک سوم مشتریان بنز مدل‌های شاسی‌بلند این کارخانه را انتخاب کردند.

رشد فروش ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۸ دو برابر بنز بود و ۱.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بیشتر بود. اما این افزایش برای سبقت گرفتن از بنز کافی نبود و در پایان سال ب‌ام‌و با دو میلیون ۱۲۵ هزار دستگاه فروش به مقام دوم رسید.

در رده دوم جدول همانند 3 سال گذشته، ب‌ام‌و با فروش دو میلیون و ۱۲۵ هزار دستگاه قرار گرفته است.

خودروساز آلمانی ب‌ام‌و در رقابت با بنز به طور کامل بازنده نبود. گروه خودروسازی ب‌ام‌و که رولزرویس و مینی را هم شامل می‌شود سال گذشته دو میلیون ۴۹۰ هزار دستگاه فروش داشت. در حالی که مجموع فروش مرسدس-بنز و اسمارت، خودروساز دیگر گروه دایملر، دو میلیون ۴۴۰ هزار دستگاه بود.

جایگاه سوم در جدول پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان به آئودی رسید. فروش این کارخانه سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافت و به یک میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه رسید.

تسلا، سازنده خودروهای لوکس الکتریکی سال گذشته ۲۴۵ هزار دستگاه ماشین فروخت. با اینکه فاصله فروش این شرکت با رقیبان آلمانی‌اش زیاد است، اما با افول موتورهای درون‌سوز و فراگیر شدن ماشین‌های الکتریکی، فرصتی فراهم شده تا شاید این شرکت بتواند در آینده برتری سه خودروساز آلمانی را به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.